Nereguli la agenţii de turism, depistate de inspectorii Protecţiei Consumatorului

CJPC Suceava a efectuat mai multe acţiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale la comercializarea pachetelor de servicii turistice. Potrivit şefului CJPC Suceava, Elena Oanea, acţiunile de control au avut în vedere verificarea modului în care operatorii economici respectă prevederile legale la comercializarea pachetelor de servicii turistice cu privire la legalitatea funcţionării, criteriile pe care trebuie să le îndeplinească agenţiile de turism, informarea turiştilor – inclusiv prin pliantele publicitare, corectitudinea şi respectarea contractelor de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

Elena Oanea precizează că au fost controlaţi un număr de 13 agenţii de turism, la toate constatându-se abateri de la prevederile legale. S-au găsit nereguli privind informarea consumatorilor la două agenţii de turism care prezentau consumatorilor diferite oferte prin afişe (sejururi în străinătate), precizându-se numai valoarea minimă a preţului, nu şi cea maximală şi nu informau clienţii asupra duratei ofertei.

În ceea ce priveşte îndeplinirea obligaţiilor contractuale, o agenţie din Suceava nu şi-a respectat obligaţiile din contract prin care trebuia să asigure prestarea serviciului pentru patru persoane, făcând-o numai pentru trei persoane şi nu a informat în timp util consumatorii despre acest lucru.

Agenţiile de turism nu deţineau registre de reclamaţii, obligaţie prevăzută în normele legale, registru în care se înregistrează reclamaţiile primite de la consumatori, dar nu aveau nici orarele de funcţionare.

Şeful CJPC Suceava menţionează că, în urma controalelor efectuate s-au aplicat un număr de 14 sancţiuni, dintre care 7 amenzi în cuantum de 20.100 lei şi 7 avertismente.