Ghidurile privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în unităţile de învăţământ pentru anul şcolar 2020-2021 au fost publicate de MEC


Intră acum și în grupul de

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunţat, marţi, că a publicat pe site-ul educatiacontinua.edu.ro ghidurile privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în cadrul unităţilor de învăţământ pentru anul şcolar 2020-2021, în contextul epidemiei de COVID-19.

Conform MEC, ghidurile au fost concepute pentru toate nivelurile de învăţământ, prin raportare la particularităţile fiecăruia în parte: învăţământ preşcolar, învăţământ primar, gimnazial şi liceal, învăţământ vocaţional, învăţământul special, respectiv învăţământ profesional și tehnic.

“Prin intermediul acestor ghiduri, Ministerul Educaţiei şi Cercetării vine în sprijinul decidenţilor de la nivel local/judeţean şi al cadrelor didactice, în vederea planificării deschiderii anului şcolar 2020-2021 în condiţii de siguranţă pentru toţi preşcolarii, elevii şi pentru întregul personal al unităţilor de învăţământ. În acelaşi timp, ghidurile propun repere pentru crearea, în unităţile de învăţământ preuniversitar, a unui mediu sigur şi favorizant pentru învăţare relevantă şi oferă modalităţi de colaborare la nivelul comunităţii locale, pentru a găsi soluţii dinamice de lucru în acord cu provocările contextului pandemic. Materialele prevăd recomandări de selectare şi organizare a scenariilor, de aplicare a acestora, precum şi de organizare a orarului”, informează MEC.

Sursa citată menţionează că fiecare scenariu posibil este prezentat din perspectiva măsurilor necesare şi a impactului asupra curriculumului, a resurselor, a orarului, a evaluării, a modului de colaborare în echipa pedagogică, a interacţiunii cu profesorii, cu elevii şi părinţii şi măsuri destinate siguranţei sanitare.

“Precizăm că recomandările incluse în cuprinsul acestor documente de lucru vizează modalităţi de abordare a activităţii cu preşcolarii şi elevii, în contextul epidemiei de COVID-19, respectând măsurile de siguranţă specifice celor trei scenarii. De asemenea, acestea au fost formulate în raport cu particularităţile de vârstă ale elevilor, cu obiectivele activităţii educaţionale şi elementele de curriculum specifice fiecărui nivel”, mai precizează MEC.

(LB)


Intră acum și în grupul de