Ursaciuc va face tot ce este legal posibil pentru ca toti angajatii din Primarie sa-si pastreze locurile de munca


Intră acum și în grupul de

Problema anunţatelor disponibilizări din administraţia publică locală, dar şi intenţia Guvernului de a modifica mai multe legi organice, vor fi dezbătute în data de 21 ianuarie, când se va întruni Comitetul Director al Asociaţiei Oraşelor din România. Anunţul a fost făcut vineri de primarul oraşului Gura Humorului, Marius Ursaciuc, vicepreşedinte AOR, care a arătat că va face tot ce este legal posibil pentru ca toţi angajaţii din Primărie să-şi păstreze locurile de muncă.

Edilul humorean a explicat că potrivit proiectului, va trebui să reducă la 35 numărul de angajaţi din aparatul propriu care este în prezent de 46 de persoane. „Noi ar trebui să reducem când, în mod normal, ar trebui să angajăm oameni. La noi, acum, Direcţia economică este sufocată”, a spus Ursaciuc, care a arătat că nu se pot generaliza situaţiile din diferite oraşe, adăugând că Gura Humorului este o staţiune turistică ce trebuie să asigure servicii suplimentare, are multe proiecte ce trebuie implementate şi monitorizate. „Nu poţi generaliza, din birou, după numărul de locuitori, complexitatea serviciilor şi lucrărilor din diferite oraşe pe care administraţia locală şi le-a propus să le ofere locuitorilor”, a declarat Ursaciuc.

El consideră că fiecare Primărie trebuie să deservească interesele locuitorilor şi a arătat că nu doreşte să se ajungă ca în Coreea de Nord unde cineva stabileşte totul. „Când statul va asigura bugete de funcţionare pentru fiecare Primărie, de la salarii până la iluminat public, poate să decidă câţi oameni angajează şi câte ore asigură iluminat. Până atunci ar trebuie să facem descentralizare şi nu să vorbim despre ea”, a spus Ursaciuc.

El a mai declarat că definirea unui statut de funcţionare sau elaborarea unui buget de funcţionare pentru Primării va permite administraţiei locale să desfăşoare activităţi fără teama că nu au finanţare pentru funcţionarea normală a localităţii. „Un buget de funcţionare pentru Primării va permite administraţiei locale desfăşurarea activităţii fără teroarea că mâine nu va mai avea iluminat public pentru că nu are cu ce să achite energia electrică sau că poimâine nu are bani să achite utilităţile la unităţile şcolare”, a spus Ursaciuc.

Primarul oraşului Gura Humorului consideră că fondurile proprii ale localităţilor trebuie folosite pentru dezvoltarea localităţilor respective.

Aproximativ 17.000 de angajaţi din administraţia locală ar urma să fie disponibilizaţi în acest an, iar primii concediaţi vor fi persoanele cu vârstă de pensionare şi cele fără copii, potrivit unui proiect de lege care limitează numărul funcţionarilor din primării şi consilii în funcţie de numărul de locuitori.

Partenerii sociali urmează să discute, în aproximativ două săptămâni, prevederile acestui proiect de lege privind diminuarea numărului de angajaţi din primării şi consilii locale, în funcţie de numărul de locuitori, a declarat, miercuri, preşedintele Alianţei “Sed Lex”, Vasile Marica.


Intră acum și în grupul de