Gheorghe Flutur anunță ședință cu CNAIR la Suceava pentru traseul drumului de mare viteză Pașcani și Siret și este convins că va fi autostradă


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a convocat pentru joia viitoare o ședință de lucru privind traseul Autostrăzii A7 pe tronsoanele Pașcani – Suceava și Suceava – Siret.

Astfel, în urma discuțiilor purtate cu conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a convenit ca această ședință să aibă loc la Suceava în data de 6 mai.

La ședință sunt invitați primarii localităților aflate pe variantele de traseu pentru fiecare tronson și reprezentanții instituțiilor teritoriale implicate în procesul de aprobare și avizare a proiectelor.

„Am văzut în spațiul public opinii pro și contra privind realizarea autostrăzii A7 până la Siret. Personal sunt optimist și am convingerea că foarte curând se vor clarifica lucrurile, inclusiv în ceea ce privește sursa de finanțare, pentru ca Autostrada A7 să nu se oprească la Pașcani”, a spus Flutur.

Reamintim că senatorul USR-PLUS George Mîndruță a declarat, marți, la Analiza de Seară de la News Bucovina, că se pare că s-a agreat asupra variantei finale a drumului expres Suceava-Siret, după ce deja a fost stabilit traseul Pașcani-Suceava.

„Este o variantă care trece pe lângă Milișăuți, prin zona pe unde se bifurcă drumul european spre Milișăuți și spre Siret”, a spus Mîndruță care a participat la ședința organizată de CNAIR pe această temă. El a spus că drumul expres va veni spre Aeroportul Salcea, închizând centura de nord a Sucevei.

„Dincolo de simpatii și eu aș vrea să treacă pe lângă Fălticeni și să facă un ocol și pe la Gura Humorului, dar nu merge după preferințe personale. Sunt calcule, sunt criterii, sunt coeficienți care trebuie îndepliniți și luați în calcul”, a spus Mîndruță care a menționat că drumul trebuie să aibă o pantă care să ofere o anumită vizibilitate, iar în curbură trebuie să fie curățat tot pentru ca să se asigure o vizibilitate de minim 320 de metri. „Drumul Pașcani-Suceava-Siret este agreat sută la sută drum expres la regim de autostradă”, a spus Mîndruță.

El a menționat că varianta agreată pentru traseul Suceava-Siret este cea colorată cu verde

În cadrul documentației Analiză Multicriterială de Traseu etapă 1 au fost studiate pentru fiecare obiectiv în parte câte 7 variante de traseu, iar pentru Pașcani – Suceava a fost stabilit un singur culoar de traseu cu o lungime de circa 46 de km și care merge în mare parte în lungul albiei râului Siret.

Pentru Suceava-Siret rămăseseră în analizează două culoare de traseu diferite, din care prima variantă de 59 de kilometri ocolește municipiul Suceava prin nord-est și continuă în lungul albiei râului Suceava până aproape de Rădăuți și apoi spre Siret, ocolind orașul și localitățile limitrofe prin vest, iar a doua variantă de 46 de kilometri presupune continuarea autostrăzii spre albia râului Siret, ocolind mult municipiului Suceava pe la est și apoi ocolind și orașul Siret tot pe la est.


Intră acum și în grupul de