Vanzatorii „de vise” scot produse noi pe piata

Între Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi Autoritatea Naţională Anti-Doping (ANAD) s-a încheiat un protocol de colaborare, a anunţat marţi, director coordonator adjunct al CJPC Suceava, Elena Oanea. Potrivit acesteia, protocolul are drept menire punerea în aplicare a prevederilor legale privind prevenirea şi combaterea traficului ilicit de substanţe cuprinse în lista interzisă, utilizarea suplimentelor nutritive de către sportivi, regimul juridic al plantelor, substanţelor stupefiante şi psihotrope, securitatea generală a produselor.

„Scopul acestui demers comun este de a promova principiile sportului curat şi totodată să apere şi să protejeze starea de sănătate a sportivilor şi în general a segmentului de populaţie care reprezintă consumatorii suplimentelor alimentare”, precizează Elena Oanea.

Potrivit acesteia, substanţele halucinogene ca şi dopajul sportiv sunt riscuri inacceptabile pentru sănătate consumatorilor, de aceea se vor intensifica acţiunile de control.

Din nefericire, pe piaţă au fost scoase noi produse, care le imită pe cele scoase în afara legii, însă sunt legale, aşa că protocolul este posibil să nu aibă nici un efect.

„Generation 2012” este produsul cel mai cunoscut şi vândut din seria prafurilor legale apărute după interzicerea celor vechi, dintre care cel mai cunoscut era „Special Gold” (Sarea de baie), care a făcut adevărate ravagii printre consumatorii deveniţi dependenţi.

Pe internet, noul produs, promovat în rândul consumatorilor ca înlocuitor al „sării de baie” este vândut de aproximativ o lună de zile, fiind creat chiar şi un site care îi poartă numele şi de unde oricine poate cumpăra o cantitate mai mică sau mai mare , în sistem ramburs.

„Generation 2012” are un preţ care pleacă de la 80 de lei, în cazul unui plic de 0,5 grame, şi ajunge până la 280 de lei, în cazul unui plic de 2 grame. Un alt produs promovat, numit „Euphoria”, este ceva mai ieftin, preţurile pornind de la 70 şi ajungând la 240 de lei. Faţă de vechile produse, preţurile sunt mult mai mari, fiind aşteptată o uşoară scădere după apariţia magazinelor de profil.