Ministrul Transporturilor anunță că 21 de treceri la nivel cu calea ferată din județul Suceava vor fi modernizare cu semibariere automate. Deputatul Ioan Bălan i-a atras atenția ministrului că trecerile nemodernizate sunt o cauză a accidentelor cu victime din județ

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că 21 de treceri la nivel cu calea ferată din județul Suceava vor fi modernizate din care pentru cinci se pregătește licitația pentru execuție, pentru alte șase urmează să fie făcute licitațiile pentru proiectare și execuție, iar pentru zece treceri se elaborează studiile de fezabilitate.

Ministrul Grindeanu a răspuns astfel solicitării deputatului PNL de Suceava Ioan Balan care a atras atenția acestuia că lipsa modernizării trecerilor la nivel cu calea ferată este un factor generator de accidente rutiere.

În răspuns, ministrul Transporturilor a arătat că în județul Suceava sunt în derulare lucrări de modernizare a trecerilor la nivel (TN)finanțare de la bugetul de stat respectiv:

TN situată la km 6+244, pe secția de circulație interoperabilă llva Mică – Suceava, între stațiile Suceava Vest – Stroiești, la intersecția cu un drum local;

• TN situată la km 11+040, pe secția de circulație interoperabilă llva Mică – Suceava, între stațiile Suceava Vest – Stroiești, la intersecția cu DC 72, care face legatura între DN17 și localitatea  Suceava;

• TN situată la km 12+555, pe secția de circulație interoperabilă llva Mică – Suceava, între stațiile Suceava Vest – Stroiești, la intersecția cu un un drum agricol din localitatea Stroiești;

•TN situată la km 10+750, pe secția de circulație interoperabilă Verești – Botoșani, între stațiile Verești – Bucecea, la intersecția cu DN29 (DE 58);

•TN situată la km 411+960, pe secția de circulați interoperabilă Adjud – Bacău – Vicșani, între stațiile Dolhasca – Liteni, la intersecția cu un drum local, care asigură accesul dinspre DJ 208A spre terenurile agricole ale locuitorilor localiății Poiana.

Pentru aceste treceri au fost elaborate expertiza, DALI și proiectul tehnic și urmează promovarea achiziției pentru execuția lucrărilor. ·              ‘

Alte șase treceri la nivel cu calea ferată de pe raza județului Suceava se fac conform Legii nr.154/2018.

Ministrul precizează că este vorba de modernizarea a 6 obiective situate pe raza județului Suceava, astfel:

• TN situată la km 13+054, pe secția de circulație Suceava – Gura Humorului, între stațiile Suceava V – Stroiești, la intersectie cu DJ 209D;

•TN situată la km 7+192, pe secția de circulație Dornești – Putna, între stațiile Dornești – Rădăuți, la intersecția cu DN 2H;

•TN situată la km 9+027, pe secția de circulație Dornești – Putna, între stațiile Rădăuți – Gălănești, la intersecția cu DN 17A;

•TN situată la km 16+398, pe secția de circulație Dornești – Putna, între stațiile Rădăuți – Gălănești, la intersecția cu DN 2H;

•TN situată la km 126+810, pe secția de circulație Dornești – Putna, între stațiile Floreni – P. Stampei, la intersecție cu E 58;

• TN situată la km 35+868, pe secția de circulație Suceava – Gura Humorului, între stațiile Suceava – Gura Humorului, la intersecție cu DN17.

Pentru aceste șase treceri s-au efectuat expertizele tehnice și DALI și urmează promovarea achiziției pentru proiectare și execuție lucrări.

„În cadrul acestor proiecte de modernizare se vor executa lucrări de refacere a suprastructurii feroviare și rutiere, iar trecerile la nivel vor fi prevazute cu instalație de semnalizare automată cu semibariere (BAT), astfel încât să se asigure fluidizarea traficului rutier și feroviar”, arată ministrul.

El a subliniat că în cadrul proiectului de „Modernizare a trecerilor la nivel cu calea ferată” cu finanțare din fonduri externe, aflat în etapa de elaborare a studiilor de fezabilitate, sunt incluse pentru modernizare cel puțin 150 TN, situate pe întreaga rețea feroviară, dintre care 10 se află pe raza județului Suceava.

Ministrul menționează că în cadrul proiectelor de reabilitare a liniilor de cale ferată aflate în prezent în implementare, dar  și în etapa de pregatire, sunt avute în vedere atât reabilitarea liniilor de cale ferată, cât  și a celorlalte elemente de infrastructură feroviară precum poduri, podețe, tuneluri, treceri la nivel cu calea ferată aflate pe traseu.