Intră acum și în grupul de
Aceasta a exemplificat cu neregulile privind concordanţa dintre informaţiile oferite pe site-ul operatorului economic şi ceea ce se constată pe teren. Astfel, au fost situaţii în care pe site au fost prezentate oferte privind preţul programelor oferite, iar în realitate acestea să fie diferite.
„În alte cazuri, deşi rezervarea se poate face şi pe Internet nu sunt oferite consumatorului toate informaţiile necesare, de genul tarife de cazare, servicii oferite. Pe de altă parte, din controalele în teren, dar şi din reclamaţii primite de la consumatori rezultă că unele pensiuni turistice nu eliberează document fiscal, ceea ce face imposibilă cercetarea reclamaţiei sau îl eliberează, dar pe altă sumă decât cea reală”, a menţionat Elena Oanea.
În timpul controalelor s-au găsit şi alte abateri precum neafişarea tarifelor de cazare, produse alimentare expirate (şuncă, salam, costiţă afumată, aripi de pui), alimente lipsite de documente de provenienţă (păstrăvi, ouă, brânză, smântână), existenţa în frigidere şi congelatoare a produselor neetichetate, congelarea preparatelor din carne, a cărnii fierte, dar şi a unor mâncăruri gătite (sarmale, tochitură), neînscrierea gramajelor în meniu, fumatul în spaţii în care conform nomelor legale acesta este interzis.
Elena Oanea a subliniat că, urmare a controalelor efectuate s-au luat măsuri de remediere a deficienţelor şi s-au retras de la consum produsele neconforme.