Intră acum și în grupul de
„Potrivit prevederilor din contractul cadru, CAS nu îşi asumă responsabilitatea pentru aceste depăşiri, dar în situaţia în care ar exista fonduri suficiente s-ar putea plăti. Au fost ani când s-au plătit”, a declarat managerul SAJ Suceava.
Anul trecut, SAJ a contractat cu CAS la capitolul urgenţe majore-cod roşu 11.184 de solicitări şi a realizat 11.891, la urgenţe de gradul II-cod galben contractul a prevăzut 19.829 solicitări şi s-au realizat 21.976, iar făcând un calcul sumar aceasta ar însemna depăşiri de 1,2 milioane lei.
SAJ a mai contractat cu CAS 188 consultaţii la domiciliu dar a realizat 636 şi a efectuat 11.570 de transporturi de pacienţi.
Prin contractul cu CAS Suceava, SAJ a încasat anul trecut 14.767.000 lei, din care s-au făcut plăţi de 14.222.628, diferenţa existând în contul unităţii pentru plata salariilor în ianuarie. Din suma alocată prin contract, 85% s-a cheltuit pentru salarii, iar 15% au fost cheltuieli materiale.
SAJ a mai primit în 2010 de la Ministerul Sănătăţii 406.600 lei pentru cheltuieli materiale, bani ce au fost folosiţi în proporţie de 64% pentru medicamente şi materiale sanitare, 33% pentru asigurări auto, 2% pentru mentenanţă dispecerate şi 1% pentru cheltuieli profesionale.
Alţi 300.000 lei au fost alocaţi de Consiliul Judeţean Suceava, bani folosiţi pentru reparaţii auto şi carburanţi dar şi reparaţii la substaţia Câmpulung Moldovenesc, şi încă pe-atâta de Primăria Suceava, aceşti din urmă bani fiind folosiţi pentru reparaţii curente la sediul Serviciului Judeţean. „Aceşti bani au fost o gură de oxigen pentru Serviciul de Ambulanţă, fiindcă în decembrie 2009 finanţarea noastră a fost foarte subţire şi când s-a făcut bugetul pe 2010 eram descoperiţi. Astfel că am reuşit să acoperim nevoile serviciului pentru service, carburanţi şi reparaţii”, a spus dr. Martiniuc.
SAJ mai avut în 2010 venituri proprii în valoare de 305.842 lei, peste 70% din bani fiind folosiţi pentru plata personalului, iar 30% la cheltuieli materiale.