Presedintele CJ Suceava: „Trebuie sa gasim solutii sa platim aerieratele primariilor din judet”

În perioada următoare, administraţia judeţeană va trebui să ţină cont de cerinţele primăriilor şi să aloce fonduri în limite cât mai apropiate de necesităţi, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, într-o conferinţă de presă organizată după şedinţa Consiliului Judeţean de vineri. Şeful administraţiei judeţene a subliniat că în şedinţa CJ Suceava a fost adoptat un proiect de hotărâre prin care se stabilesc criteriile cadru privind alocările de fonduri din sume defalcate din TVA şi impozit pe venit pentru localităţi, care a fost votat în unanimitate.

Nechifor a spus că în prezent există numeroase solicitări de finanţare din sistem. „Sunt datorii acumulate foarte mari. Am discutat la MDRT pentru alocare de fonduri pentru proiectele realizate”, a spus Nechifor. El a subliniat că din primele evaluări, înainte de centralizarea tuturor datelor din judeţ, numai în ceea ce priveşte lucrările de modernizare de drumuri judeţene şi comunale sunt datorii de 6,3 milioane de lei pentru lucrări executate.

Totodată, el a spus că sunt şi aproximativ 30 de proiecte de lucrări de aducţiuni de apă şi canalizare în diferite faze de execuţie, sau finalizate, care nu sunt plătite. „Trebuie să găsim soluţii să plătim arieratele. Atât timp cât statul nu-şi plăteşte furnizorii şi furnizorii întâmpină dificultăţi pentru diverse plăţi, atât de salarii cât şi cheltuieli”, a spus preşedintele CJ Suceava.

El a mai arătat că va schimba şi organigrama CJ Suceava pentru a face instituţia performantă. „Nu vor fi schimbări majore, nu vor fi chestiuni de spectacol”, a spus Nechifor care a menţionat că este necesar ca direcţiile din cadrul instituţiilor să fie compatibile cu actualele cerinţe, exemplificând că nu este posibil ca în CJ să existe o direcţie de integrare europeană la cinci ani de când România este membru al UE.