Asteroidul care va trece, vineri, pe langa Pamant, nu reprezinta un pericol pentru umanitate. Detalii aici

Intră acum și în grupul de

Asteroidul QG42 care va trece vinei, 14 septembrie 2012, pe lângă Pământ, nu reprezintă un pericol pentru umanitate.

Această ipoteză este susţinută de către cercetătorul ştiinţific sucevean, Emil Turcu, din cadrul Observatorului Astronomic al USV, care a declarat pentru NewsBucovina.ro, că astfel de asteroizi trec zilnic pe lângă Pământ.

“Unii sunt descoperiţi, alţii trec fără ca noi să ştim asta. Mai mult de două sute de mii sunt descoperiţi”, a arătat Emil Turcu, care face parte din echipa europeană de supraveghere a asteroizilor numită EURONEAR, cea care de la înfiinţare a descoperit mai mult de cinci sute de astfel de asteroizi.

Conform Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti, asteroidul care va trece vineri, 14 septembrie, pe lângă Pământ, nu este nici prea departe, nici prea aproape, aflându-se undeva pe la 2,8 milioane de km, la 7,4 distanțe Pământ-Lună.

“Asteroidul este măricel, având undeva între 150 și 470 de metri, mărime stabilită după strălucirea lui aparentă. Vom afla dimensiunile exacte după ce radiotelescopul de la Arecibo va emite pulsuri radio înspre el.

Ne interesează acest lucru nu pentru că există un pericol, ci pentru că astronomii sunt curioși din fire, dornici să măsoare tot ce se poate. O dată cu mărimea obiectului vom afla și forma lui, probabil de cartof, forma preferată a corpurilor mult prea mici pentru a deveni rotunde.

În concluzie, 2012 QG42 este o piatră mare pe cer care trece periodic pe lângă planeta noastră. Să îi fie de bine!”, se arată pe site-ul Observatorului Astronomic “Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti.

Intră acum și în grupul de