Comunicarea privind integrarea europeana este esentiala pentru aderarea la UE

In cadrul discutiilor, a fost abordata problema comunicarii privind aderarea Romaniei la UE, ce si cum se comunica, diferentele dintre propaganda si comunicare, care sunt cele mai bune canale de comunicare cu diverse grupuri tinta, transparenta, imaginea institutiei si a persoanelor publice etc. Participantii au aratat ca pregatirea pentru aderarea la UE inseamna, de fapt, modernizarea Romaniei, iar costurile sunt necesare modernizarii si competitivitatii tarii noastre pe piata globala.

„Comunicarea privind negocierile de aderare este un domeniu dificil, datorita complexitatii si tehnicitatii celor 30 de capitole de negociere. Totusi, cererea cetatenilor romani pentru informatie cu relevanta comunitara a crescut semnificativ in ultima perioada. Procesul comunicational in acest domeniu s-a concentrat mult asupra accentelor politice, culturale si mai putin asupra implicatiilor in viata de zi cu zi a cetatenilor. Ministerul Integrarii Europene doreste ca informarea si comunicarea in acest domeniu sa se realizeze si de catre ministerele si institutiile responsabile cu aplicarea acquis-ului pentru diferite capitole, dar si de catre mass-media, tineret, administratia publica locala, ONG-uri. Noi dorim ca aceasta comunicare sa contribuie la o mai buna informare a cetatenilor Romaniei si la determinarea actiunii din partea societatii romanesti, in sensul pregatirii pentru aderarea la Uniunea Europeana”, a aratat dl. Vasile Puscas, Ministru Delegat, Negociator Sef cu UE.

Ministerul Integrarii Europene a propus ca studentii sa realizeze o strategie de comunicare privind modul in care mass-media poate multiplica informatia europeana pentru a explica ce se negociaza cu UE dar, mai ales, pentru a determina actiunea societatii romanesti in sensul pregatirii efective pentru aderare si a aplicarii acquis-ului comunitar.

Olimpiadele Comunicarii sunt prima serie de competitii practice pentru studentii care isi doresc o cariera in relatii publice, publicitate sau marketing politic. Echipe de studenti construiesc, timp de doua saptamani, strategiile de comunicare si imagine ale unor clienti reali: firme, institutii publice sau oameni politici.