InfoCons atrage atenția: Mai mult de jumătate din cantitatea de sare recomandată zilnic se regăsește în 100 de grame de brânză topită


Intră acum și în grupul de

InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a organizat un studiu cu privire la conținutul de sare ce se regăsește în produsele tip brânză topită.

În cadrul studiului au fost analizate 14 produse produse sau distribuite de: Metro Cash & Carry Romania S.R.L., Romfulda Prod SRL, S.C. Delaco Distribution S.A., S.C. Gordon Prod S.R.L., S.C. Hochland

Romania, S.C. Macromex S.R.L., S.C. Mirdatod Prod S.R.L., SC Auchan Romania SA, SC THEREZIA PRODCOM SRL, Societe Fromagere de Lons le Saunier.

 

Ca urmare a realizării acestui studiu, produsele cu cel mai mic conținut de sare identificate au fost:

Denumire produs  Brand  Sare g/100g

Denumire produs  BrandSare g/100gProcent din DZR* /100g

 

Produsele cu cel mai mic conținut de sare
Gordon Branza topita cu verdeata 125 g

 

Gordon

 

0.65

 

13.0%

 

Auchan branza topita cu smantana 140 g

 

Auchan

 

0.7

 

14.0%

 

Auchan Branza topita cu smantana 125 g

 

Auchan

 

1.22

 

24.4%

 

Branza topita cu sunca de Ibanesti 100 g

 

Mirdatod

 

1.68

 

33.6%
Produsele cu cel mai mare conținut de sare

 

Hochland Branza topita cu smantana 100 g

 

Hochland

 

2.652.0%

 

Hochland Branza topita cu smantana 140 g

 

 Hochland

 

2.6

 

52.0%

 

Romfulda branza topita cu smantana (31%) 125 g

 

Romfulda

 

max. 2.5

 

50.0%

 

Delaco Branza topita natur 140 g

 

Delaco

 

2.5

 

50.0%

 

Sursa InfoCons

Atenție! În condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult, 100g din produsul cu cel mai mare conținut de sare acoperă

52% din cantitatea zilnică recomandată.

 

Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atât pe piața romanească, cât și pe cea europeană si este derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru

Protecția Consumatorilor (membră cu drepturi depline în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză.

InfoCons, Asociație pentru Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Descarcă rezultatul studiului InfoCons


Intră acum și în grupul de