Peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate în cei 10 ani de când utilizatorii pot săși aleagă furnizorul de telefonie pătrându-și numărul de telefon


Intră acum și în grupul de

„De peste 10 ani, utilizatorii au libertatea de a-şi alege furnizorul de telefonie păstrându-şi în acelaşi timp numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum. Astfel, la un deceniu de la lansarea serviciului de portabilitate, peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate, aproape 4,4 milioane dintre acestea fiind numere de telefonie mobilă și peste 700.000 numere de telefonie fixă.”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Un deceniu de portabilitate

Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, și până la jumătatea lunii octombrie 2018 au fost portate în total 5.131.415 de numere, dintre care 4.391.304 sunt numere de telefonie mobilă şi 740.111 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul anului 2018 și până la jumătatea lunii octombrie au fost portate 682.507 numere de telefon, din care 644.761 sunt numere de telefonie mobilă şi 37.746 sunt numere de telefonie fixă.

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor – telefonie mobilă  

După primii 10 ani de la lansarea acestui serviciu, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere de telefonie mobilă obținute prin portare (1.583.038), fiind urmat de Orange cu 1.006.134 de numere, Vodafone cu 1.003.996, Telekom Romania Mobile Communications cu 604.484 și Telekom Romania Communications cu 192.787de numere de telefonie mobilă portate.

În intervalul 1 ianuarie – 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 201.472 de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 134.228 numere, Vodafone cu 120.875 de numere, Telekom Romania Communications cu 110.722 şi Telekom Romania Mobile Communications cu 77.429 de numere portate.

Furnizor de telefonie mobilăNumere portate în ianuarie – octombrie 2018Numere portate în 10 ani
RCS & RDS201.4721.583.038
Orange134.2281.006.134
Vodafone120.8751.003.996
Telekom Romania Communications110.722192.787
Telekom Romania Mobile Communications77.429604.484
Alții35865

 

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor – telefonie fixă

De la lansarea portabilităţii şi până la mijlocul acestei luni au fost portate 740.111 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 216.907 de numere, Vodafone – 168.191, UPC – 142.984, Orange – 139.533, respectiv Telekom Romania Communications cu 32.993 de numere de telefonie fixă primite din alte rețele prin portare.

Şi în anul 2018, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 17.458, fiind urmat de Telekom Romania Communications (6.135), Orange (5.720), UPC (3.300) și Vodafone (2.872).

Furnizor de telefonie fixăNumere portate în ianuarie – octombrie 2018Numere portate în 10 ani
RCS & RDS17.458216.907
Telekom Romania Communications  6.13532.993
Orange5.720139.533
UPC România3.300142.984
Vodafone2.872168.191
Alții2.26139.503

 

Sesizări primite de la utilizatori

ANCOM a primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării și alocarea numerelor provizorii.

O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia. Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.

Informarea utilizatorilor

ANCOM pune la dispoziţie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinși că fac cea mai bună și informată alegere atunci când își schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie și internet administrat de Autoritate.

 


Intră acum și în grupul de