Spectacolul „Angajare de clovn” se va juca pe scena Teatrului Municipal „Matei Vişniec” Suceava

Duminică, 29 noiembrie, de la ora 18.00, se va juca primul spectacol pe scena Teatrului Municipal „Matei Vişniec” Suceava.

 

afis teatru Angajare de clovn„Ca un omagiu adus dramaturgului bucovinean Matei Vişniec, care a acceptat ca teatrul nou înfiinţat la Suceava să-i poarte numele, primul spectacol va fi unul montat după piesa Angajare de clovn, care-i poartă semnătura, spectacol pus în scenă la Teatrul George Ciprian din Buzău, în regia lui Daniel Bucur, şi aflat în premieră la Suceava cu o distribuţie de excepţie: Ionel Mihăilescu, Magda Catone şi Paul Chiribuţă. Asistent regie: Simona Hodoş. Scenografie: Carmen Paiu şi Valeriu Mladin. Muzica: Adrian Fundescu”, a declarat Carmen Veronica Steiciuc, directorul Teatrului Municipal „Matei Vişniec” Suceava.

Biletele au fost la vânzare de sâmbătă, 21 noiembrie 2015, la Casa de bilete a Teatrului Municipal din incinta Centrului Cultural Bucovina. Tichetele pot fi cumpărate zilnic, de luni până vineri, între orele 15.00 – 20.00, iar sâmbătă şi duminică între orele 9.00 – 21.00.

Costul unui bilet este de 20 lei pentru adulţi şi 10 lei pentru elevi, studenţi şi pensionari.

„Evenimentul se desfăsoară, precum multe dintre evenimentele sucevene actuale, sub egida Suceava 2021, contribuind alături de acestea, la diversificarea vieţii culturale sucevene şi susţinerea candidaturii orasului Suceava, împreună cu Bucovina, în competiţia pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021”, a precizat Carmen Veronica Steiciuc.

Sinopsis „Angajare de clovn”: Trei clovni, parteneri din tinereţe, se regăsesc într-o sală de aşteptare pentru o audiţie. Sunt bătrâni, depăşiţi şi în aşteptarea disperată a cuiva care să-i angajeze. După bucuria revederii, intervine anguasa competiţiei. Nicollo, Filippo şi Peppino se luptă pentru o slujbă incertă. Fiecare, convins de talentul său artistic, încearcă să se impună în faţa celorlalţi. Toate armele sunt folosite de către cei trei clovni la pensie: intimidarea, ipocrizia, trădarea, răutatea, batjocura, violenţa. Ei sunt, pe rând, victime sau atacatori într-o lume aburdă, fără ieşire, cu accente beckettiene: absurditatea situaţiei, dar şi a limbajului naşte situaţii comice, în înlănţuiri nesfârşite.

Se refugiază în amintiri pentru a uita de anguasa situaţiei actuale, retrăind numere de clovnerie executate împreună cu succes. Încearcă astfel să scape de realitatea crudă: acum nimeni nu are nevoie de ei. Prietenia ce-i leagă nu reuşeşte să estompeze setea de a fi recunoscut drept cel mai bun.

Clovnul, o fiinţă profund metafizică, o fiinţă cu picioarele pe pământ şi capul în nori, care este preocupată de ziua de mâine, de hrana şi adăpostul lui, dar în acelaşi timp, prin eforturile sale artistice naive, derizorii şi fără ţintă, devine un arhetip al condiţiei umane.