Universitarul bucureștean Sorin Cristea va susține la USV conferința „Proiectarea curriculară” și va lansa „Dicţionarul enciclopedic de pedagogie”

La Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava va avea loc marţi, 16 februarie, conferinţa „Proiectarea curriculară”, susţinută de prof. univ. dr. Sorin Cristea, de la Universitatea Bucureşti, cu prilejul lansării „Dicţionarului enciclopedic de pedagogie”.

Foto_Universitate

Evenimentul este organizat de Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul USV în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava şi Casa Corpului Didactic și va avea loc de la ora 17.00, în Aula din corpul E al universității sucevene.

„Dicţionarul enciclopedic de pedagogie continuă, la un alt nivel, alte două dicţionare realizate cu mai bine de un deceniu în urmă şi optează pentru analiza extinsă şi aprofundată a conceptelor, în acord cu perspectiva globală ce se impune în ştiinţele educaţiei moderne şi postmoderne. Alegerea conceptele pedagogice, sistematizate cu ajutorul primelor trei litere din alfabet, în peste 800 de pagini, a angajat două scopuri generale, reconstrucţia epistemologică a conceptelor pedagogice din dicţionarele anterioare şi cristalizarea unor noi concepte”, au informat reprezentanții USV.

Cartea va fi prezentată de prof. univ. dr. Rodica Nagy, conf. univ. dr. Otilia Clipa şi conf. univ. dr. Aurora Adina Colomeischi.

Sorin Cristea este profesor universitar doctor la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, membru marcant al comunităţii academice româneşti, fiind Secretar de Stat în Ministerul Învăţământului şi Ştiinţei, în perioada 1990-1992.

A publicat 27 de cărţi, obţinând Premiul Academiei Române pentru volumul Fundamentele pedagogiei. Este coordonatorul colecţiilor IDEI PEDAGOGICE CONTEMPORANE şi ISTORIA GÂNDIRII PEDAGOGICE, de la Editura Didactică şi Pedagogică RA. Are rubrici permanente în presa de specialitate: Tribuna învăţământului,  Didactica Pro…, Studii Universitatis etc.

Câteva preocupări constante ale autorului se materializează în cele cinci cărţi despre reformă, apărute în intervalul de 20 de ani, de la fundamentarea pedagogică a reformei, în teza de doctorat, Fundamentele pedagogice ale reformei învăţământului (1994), la conferirea dimensiunilor istorice, internaţionale şi prospective, în ultima carte, elaborată împreună cu doctoranzii săi, Reforma învăţământului între proiectare şi realizare (2012). (Mihaela Tcaciuc)