Viorel Seredenciuc despre traseul autostrăzii A 7: Nu a luat Stalin carioca în mână și a spus că pe aici trece. Specialiștii vor stabili traseul, dar una din condiții este gradul de utilizare. Primarii ar vrea ca descărcările să fie cât mai aproape de Suceava, de Fălticeni, de Rădăuți//VIDEO


Intră acum și în grupul de

Viorel Seredenciuc, consilierul președintelui CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, joi, la Analiza de Seară de la News Bucovina, că în cursul lunii februarie se va organiza o nouă întâlnire la Suceava privind traseul autostrăzii A 7 când, din cele cinci variante prezentate la ultima întâlnire, vor fi prezentate două variante, urmând ca apoi să fie desemnată varianta finală.

Seredenciuc a spus că dacă se dorește ca Suceava să aibă autostradă, atunci toate instituțiile trebuie să pună umărul.

„Traseul nu este încă stabilit. Am făcut o dezbatere la Consiliul Județean în care s-au luat în calcul cinci variante. Pe cele cinci variante, cele 15 instituții din județul Suceava care își pot spune un punct de vedere își vor spune. Două variante, s-a discutat, s-ar putea să nu se poată face deloc, pentru că punctul final este Vama Mușenița, iar ucrainenii au spus că nu vor face la Mușenița vamă”, a spus Seredenciuc.

El a explicat că președintele Gheorghe Flutur a prezentat doar traseul pe care autoritățile locale sucevene îl consideră corespunzător pentru a soluționa problema de trafic din județ.

„Nu a luat Stalin carioca în mână și a spus că pe aici trece. A fost doar un punct de vedere al autorităților publice locale. Eu spun că a fost un punct de vedere corect pentru că facem autostradă ca să treacă oameni pe autostrada respectivă nu peștii de pe malul Siretului. Trebuie să fie o autostradă care să rezolve problema de trafic din județul Suceava”, a spus Viorel Seredenciuc.

El a menționat că proiectanții și CNAIR au cerut părerea Consilului Județean pentru că autoritatea locală știe cel mai bine situațiile care pot interveni pe un posibil traseu al unei autostrăzi.

„Vor fi exproprieri, posibile arii protejate, posibile zone inundabile. Cine le știe decât autoritatea publică locală? Noi dacă facem autostrada o vom face împreună. CNAIR este cu finanțarea, dar mai departe tot ce înseamnă instituțional vom face împreună și de aceea ne-au cerut să lucrăm împreună”, a spus consilierul președintelui CJ Suceava.

El a mai arătat că traseul va fi stabilit de specialiști.

„Specialiștii vor stabili traseul, dar una din condiții este gradul de utilizare. Cât mai mulți oameni trebuie să folosească autostrada”, a spus Seredenciuc.

El a mai declarat că varianta pe care o propune președintele Gheorghe Flutur, nu este varianta finală, ci  este o propunere a președintelui Flutur în colaborare cu primarii din zonă care ar vrea ca descărcările să fie cât mai aproape de Suceava, de Fălticeni, de Rădăuți.

„Asta este doleanța lor. Că se va putea sau nu se va putea vor spune mai departe oamenii care proiectează”, a explicat Seredenciuc.

El a mai spus că din cele cinci variante prezentate urmează să fie alese două.

„Peste o lună de zile când vor veni proiectanții cu maxim două variante în urma a ceea ce s-a discutat, din cele două, după o nouă discuție, va rămâne o singură variantă”, a spus Viorel Seredenciuc.

El a subliniat că este important să se miște lucrurile cu viteză pentru ca din 2022 să înceapă lucrările de execuție.


Intră acum și în grupul de