Intră acum și în grupul de
Echipa Bokeh, formată din suceveanul Alexandru Haidamac (absolvent al Colegiului Naţional de Informatică „Spiru Haret” Suceava), în vârstă de 25 de ani, şi bucureşteanca Natalia Sfetcu, 27 de ani, a câştigat, luna trecută, aurul la competiţia de Design „Cannes Lions”, destinată celor mai talentaţi tineri creativi la nivel mondial.
Câştigătorii au ridicat, astfel, primul Gold Lion în numele României, pe scena Palais de Festivals, în faţa a 11.000 de spectatori reprezentând vârfurile industriei creative la nivel mondial.
Alexandru şi Natalia sunt creativi la Agenţia Media Concept Store şi absolvenţi ai The Alternative School for Creative Thinking.
În mai puţin de 24 de ore, ei au rezolvat brieful oferit de Bill & Melinda Gates Foundation. Practic, competiţia a constat în crearea unui logo (identităţi vizuale) pentru “The Chimera Creative Brief”, un proiect al Cannes Chimera şi Bill & Melinda Gates Foundation.
Ideea lor, ”Unfold the world”, a surclasat propunerile celorlalte 17 echipe participante ce au reprezentat vârfurile comunităţii de tineri designeri din ţări cu tradiţie în domeniu.
Întrebat cum le-a venit această idee, Alexandru Haidamac a explicat: „Noi am pornit de la foaia de hârtie, goală, pe care orice om de creaţie o are în faţă, atunci cand încearcă să facă ceva. Ce poţi face cu o foaie? Cei de la Cannes Chimera sunt de părere ca poţi schimba lumea cu ea. Atât eu, cât şi Natalia, ştiam că foaia trebuie să fie în centrul atenţiei. Origami este forma de artă care face minuni plecând de la o banală foaie. Tot ce am făcut noi a fost o analogie între Chimera Creative Brief şi Origami. Aşa a luat naştere ideea de << folding and unfolding the World >> . Ideea noastră a fost să împăturim harta lumii, în forma literei B, pentru a transmite valorile Chimera Creative Brief”.
Precizăm că, în competiţia pentru câştigarea marelui premiu au intrat reprezentanţi din 17 ţări, fiecare având un box, cu un iMac şi tabletă grafică, iar accesul online l-au avut doar pe www.gettyimages.com.
Suceveanul a declarat pentru NewsBucovina.ro, că se bucură foarte tare să vadă că a adus bucurie celor care au crezut în el, care l-au ajutat să se dezvolte şi l-au sprijinit, material sau spiritual de-a lungul timpului, propulsându-l în acest punct. „În al doilea rând, acest premiu este o confirmare fizică, palpabilă, că drumul pe care mă aflu este unul foarte bun şi că modul meu de gândire, convingeri, atitudini în ceea ce priveşte viaţa şi munca, găseşte susţinere printre cei pe care eu îi consider modele de urmat”, a completat Alexandru Haidamac, stabilit în capitală de 7 ani, absolvent al Academiei de Studii Economice Bucureşti.
La Cannes Lions, suceveanul a participat pentru prima oară, rezultatul fiind câştigarea marelui premiu. În 2010, el a mai participat si la Festivalul Eurobest din Hamburg, atunci frecventând cursurile Academiei Eurobest.
„Pentru a ajunge să participăm la acest concurs am absolvit, în România, cursurile organizate de The Alternative School for Creative Thinking şi am câştigat competiţia de design de anul acesta ce a avut loc la finalul semestrului. Această şcoala este fondată de Teodora Migdalovici, cea care este şi reprezentantul Cannes Lions la noi în ţară, de altfel, şcoala, împreună cu compania Renania, au fost cele ce ne-au finanţat deplasarea şi participarea la Festival”, a explicat tânărul.
Ca perspectivă de viitor, acesta a declarat că, în mod cert, va încerca să folosească acest premiu ca pe o rampă de lansare şi că din această experienţă a înţeles care îi este direcţia de dezvoltare, ce talente de preţ are şi cum le poate oferi în această viaţă muncii şi societăţii în general.
The Alternative School for Creative Thinking e singura platformă performantă de educaţie alternativă în comunicare şi marketing şi care, în ultimii 8 ani, a facilitat specializarea unui număr de peste 215 de tineri la evenimente de calibru din categoria Cannes Lions (www.canneslions.com), Dubai Lynx (www.dubailynx.com) sau Eurobest (www.eurobest.com) şi care se bucură de recunoaştere internaţională, prin distincţiile pe care le iau anual studenţii sau absolvenţii şcolii.
De-a lungul anilor, absolvenţii programelor The Alternative School au mai luat de două ori Gold la Roger Hatchuel Academy, Bronz la Print şi menţiune la Young Clients, în contextul Cannes Lions, cel mai reputat eveniment dedicat gândirii creative la scară globală.
Mai multe informaţii despre suceveanul Alexandru Haidamac se pot obţine accesând – http://ro.linkedin.com/in/alexhaidamac.
Intră acum și în grupul de