Primarul Ion Lungu anunță că în 15 septembrie va fi funcțională varianta temporară a rutei alternative Suceava-Botoșani. El estimează că peste 20 la sută din trafic va fi preluat de această nouă rută alternativă//VIDEO


Intră acum și în grupul de

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat, joi, la Subiectul Zilei de la News Bucovina că ruta alternativă Suceava-Botoșani pe care a inițiat-o începe să prindă contur și că în 15 septembrie ar urma să fie dată în funcțiune o variantă temporară în condițiile în care pe strada Apeductului urmează să fie reamenajat un podeț pentru care a fost deja făcută licitația și se lucrează la proiectare.

Primarul a arătat că se vorbește de mult despre aceasta investiție, iar în 15 septembrie se va da în funcțiune un tronson, până la strada Mirăuți pentru traficul ușor.

El a menționat că această rută alternativă Suceava-Botoșani are o lungime de aproximativ 4 kilometri și cuprinde trei investiții majore, respectiv Podul Unirii peste râul Suceava care este finalizat, cele două tronsoane, de pe strada Apeductului, cu un pod care este licitat și e la faza de proiectare și drumul care face legătura cu Podul Unirii dinspre Mirăuți care va fi deschis circulației în 15 septembrie ca o variantă temporară.

Subiectul Zilei cu primarul Ion Lungu

Primarul Sucevei Ion Lungu Live la podul Unirii

Publicată de NewsBucovina.ro pe Miercuri, 2 septembrie 2020

Primarul a subliniat că sunt mai multe variante de mers către Botoșani, dar că, în principal, acest drum va ieși în DN 29 la fosta Avicola și va trece pe lângă Termica și că a fost obținut și avizul CFR pentru traversarea căii ferate.

În ceea ce privește Podul Unirii, Ion Lungu a spus că a fost făcut în termen record, de patru luni, care a trecut și testul inundațiilor din această vară și a subliniat că soluția a fost ca să fie atribuite proiectarea și execuția lucrării astfel încât să nu mai existe neînțelegeri între proiectant și constructor.

Întreaga investiție costă circa 8 milioane de euro, din care jumătate o reprezintă podul și drumul de 1,8 kilometri de la interescția străzii Apeductului cu Calea Unirii până la pod.

„Eu cred că ceea ce se întâmplă aici arată că Ion Lungu are viziune. Să nu uităm că am promovat două rute ocolitoare și o rută alternativă”, a declarat primarul care a amintit că ruta ocolitoare 1 a fost aprobată tot de primarul Ion Lungu în 2006.

El a spus că, la fel, a făcut și proiectul la varianta de ocolire 2 de la DN 2 Cumpărătura-Tișăuți-Salcea, fiind anexă la drumul rapid cu profil de autostradă Siret-Suceava-București.

Ion Lungu a subliniat că ruta alternativă va avea rolul de a fluidiza traficul în municipiu pentru că va fi încă un drum spre zona comercială a orașului, spre Botoșani și zonele adiacente, dar și cei care vor să ocolească zona comercială și să ajungă în Burdujeni.

Primarul a estimat că minimum 20 la sută din trafic va fi preluat de această rută alternativă.

Ion Lungu a spus că ruta alternativă va fi parcursă în circa 10 minute.


Intră acum și în grupul de