Deputatul Ioan Bălan solicită ministrului Transporturilor automatizarea trecerilor la nivel cu calea ferată din județul Suceava: În ultimii ani miniștii transporturilor mi-au dat asigurări ferme că toate trecerile la nivel cu calea ferată vor fi modernizate în scurt timp

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan l-a interpelat pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe tema modernizării trecerilor la nivel cu calea ferată din județul Suceava în particular, dar și la nivel național, arătând că nemodernizarea acestora reprezintă un risc de accidente.

„În județul Suceava, una dintre cauzele principale ale accidentelor rutiere soldate cu victime continuă să fie lipsa investițiilor pentru modernizarea și automatizarea cu bariere a trecerilor la nivel cu calea ferată. Mai mult decât atât, starea precară a acestor treceri generează și o scădere a vitezei de circulație a trenurilor, care au restricții de viteză semnificative”, arată Ioan Bălan.

Deputatul sucevean i-a transmis ministrului Transporturilor că, personal, cu ocazia dezbaterilor asupra legii bugetului de stat din ultimii ani, a solicitat tuturor miniștrilor transporturilor să aloce mai multe credite bugetare pentru această componentă investițională și să accelereze lucrările de modernizare.

„De fiecare dată, am primit asigurări ferme că alocările bugetare acoperă în integralitate necesarul de investiții și că în scurt timp toate trecerile la nivel cu calea ferată, la nivel național, nu numai la nivelul județului Suceava, vor fi modernizate în acord cu exigențele Uniunii Europene”, a precizat parlamentarul liberal.

El arată că în contextul în care România are oportunitatea istorică de a accesa un volum uriaș de finanțări europene nerambursabile, atât din bugetul multianual al Uniunii Europene, cât și în cadrul mecanismului european de redresare și reziliență, vrea să știe câte treceri la nivel cu calea ferată vor fi modernizate și automatizate la nivelul județului Suceava în cursul anului 2022, dar și câte vor fi automatizate la nivel național.

„În condițiile în care cea mai mare parte a investițiilor de infrastructură din România se confruntă cu mari întârzieri din cauza piedicilor birocratice ale legislației în materie de achiziții publice și atribuiri de lucrări, în ce măsură CNAIR și CFR Infrastructură ar putea să realizeze lucrări de modernizare și automatizare cu bariere a trecerilor la nivel cu calea ferată?”, a mai întrebat Ioan Bălan.