Avizul de la Apele Române pentru podul provizoriu de la Milișăuți a fost amânat pentru că DRDP Iași a greșit solicitarea


Intră acum și în grupul de

Administrația Bazinală de Apă (ABA) Siret din cadrul Apele Române a solicitat DRDP Iași să transmită o solicitare corectă în vederea obținerii avizului pentru realizarea unui pod provizoriu la Milișăuți.

În răspuns, ABA Siret transmite DRDP Iași că avizul de gospodărire a apelor emis în iunie 2021 pentru reabilitarea podului din Milișăuți este în vigoare, dar că avizul inițial a fost emis pentru soluția ce viza că lucrările se desfășoară cu trafic alternativ pe pod și că între timp au apărut modificări față de solicitarea inițială, respectiv înființarea unui pod provizoriu.

De aceea, ABA Siret transmite conducerii DRDP Iași că este necesară obținerea unui aviz de gospodărire a apelor modificator, după cum s-a și discutat la toate întâlnirile cu autoritățile județului Suceava.

DRDP Iași este înștiințat că documentația tehnică refăcută va trebui trimisă la ABA Siret completată corect și atenționează DRDP Iași că „execuția de lucrări pe ape sau care au legătură cu apele fără Aviz de gospodărire a apelor constituie contravenție”.

DRDP Iași a depus în 10 februarie 2023, după mai multe luni de tergiversări, cererea pentru avizarea construirii unui pod provizoriu la Milișăuți în vederea înlocuirii grinzilor podului actual de pe DN 2 H deși, după cum arată ABA Siret, trebuia depus o cerere pentru un aviz de gospodărire a apelor modificator.

Potrivit documentației tehnice depuse de DRDP Iași, pe parcursul lucrărilor de reabilitare a podului de pe drumul național DN2H la km 4+776, circulația locala și pietonală se va desfășura pe varianta de circulație provizorie amplasată la aproximativ 200 metri în aval de podul reabilitat.

Varianta provizorie de circulație se va executa cu o singură bandă, urmând ca circulația să se efectueze alternativ, iar pe rampele de acces se vor amplasa semafoare cât și indicatoare în vederea dirijării traficului.

Viteza autovehiculelor care circulă pe pod va fi restricționată la 30 km/oră și se va spori distanța dintre vehicule, astfel încât să circule un singur vehicul pe pod.

Pe varianta de circulație provizorie se va executa un pod, alcătuit din 82 tuburi din beton precomprimat, dublu armat.

După finalizarea lucrărilor de reparații podul provizoriu va fi desființat și albia minoră a râului Suceava se va aduce la starea inițială.

Lucrările de refacere a podului de la Milișăuți ar trebui finalizate în luna mai.


Intră acum și în grupul de