Tot ce ar trebui să știți despre stabilizatorul transversal

Bara de stabilizare transversală este un arc de bară de torsiune din oțel pentru arc.  Are forma unui „U” și este plasat orizontal la capătul din față și din spate al mașinii.  Partea de mijloc a corpului tijei este articulată de cadru cu manșon, iar capetele tijei sunt fixate pe suporturile de suspensie din stânga și din dreapta.

Pentru ce este un stabilizator transversal?

În barele stabilizatoare fac parte din sistemul de suspensie al unei mașini.  Acestea sunt uneori numite și bare anti balansare sau bara antiruliu. Scopul lor în viață este să încerce să împiedice corpul mașinii să „se rostogolească” într-o viraj bruscă.

Gândiți-vă la ce se întâmplă cu o mașină într-o viraj bruscă.  Dacă ești în interiorul mașinii, știi că corpul tău este tras spre exteriorul virajului.  Același lucru se întâmplă cu toate piesele mașinii.  Deci partea mașinii din exteriorul virajului este împinsă în jos, spre drum, iar partea din interiorul virajului se ridică.  Cu alte cuvinte, caroseria mașinii „se rostogolește” 10 sau 20 sau 30 de grade spre exteriorul virajului.  Dacă faceți un viraj suficient de repede, anvelopele din interiorul virajului se ridică de pe șosea și mașina se răstoarnă.

Rolul este rău.  Are tendința de a pune mai multă greutate pe anvelopele exterioare și mai puțină pe anvelopele din interior, reducând tracțiunea.  De asemenea, încurcă direcția.  Ceea ce ați dori este ca caroseria mașinii să rămână plată printr-o viraj, astfel încât greutatea să rămână distribuită uniform pe toate cele patru anvelope.

Care sunt simptomele defecțiunii?

Când componentele barei stabilizatoare încep să se uzeze, simptomele pot varia de la abia vizibile la semnificative.  Legăturile barei stabilizatoare trebuie să se potrivească perfect, fără niciun joc sau mișcare, cu excepția bucșelor din cauciuc sau a mișcării controlate a articulației sferice.  Când legăturile sunt uzate, bara stabilizatoare va începe să emită sunete de zgomot și zgomot, mai ales când conduceți în colțuri sau peste denivelări.  Semnele obișnuite ale componentelor defecte ale barei stabilizatoare includ zgomote de zgomot sau zgomot din zona anvelopei, manevrabilitate proastă, rostogolire excesivă a caroseriei, scârțâit și o senzație de direcție slăbită sau neglijentă.

Costul de înlocuire a barei stabilizatoare

Bara stabilizatoare simptome rol și cost de inlocuire este costul mediu de înlocuire a barei de stabilizare, care este între 125 și 160 USD, forța de muncă reprezentând între 50 și 70 USD, iar partea costând între 55 și 110 USD.  Nu este obișnuit să aveți nevoie de o nouă bară de balansare.  În mod obișnuit, o mașină necesită legături de capăt pentru bara stabilizatoare noi sau bucșe stabilizatoare.

Simptome ale bucselor stabilizatoare rele

Este esențial pentru șoferi să fii conștient de semnele de bucșă proastă a barei și a altor componente defecte din sistemul unui vehicul.  Veți ajunge nu numai să reduceți costul reparațiilor, ci și să vă protejați vehiculul împotriva accidentelor.  Vă rugăm să țineți cont de următoarele simptome:

1.    Zgomote scartaitoare de sub vehiculul dumneavoastră

Când bucșa barei de balansare scârțâie de sub vehicul, acesta este unul dintre semnele vitale care descrie bucșele stabilizatoare a barei care încep să se uzeze.  Cu toate acestea, zgomotele pot apărea din cauza altor componente defecte, care pot fi și zgomote sau zgomot.  Nu toate componentele defecte produc același tip de zgomot;  variază.  Cu toate acestea, cei mai mulți mecanici folosesc zgomote scârțâitoare pentru a diagnostica bucșele barei stabilizatoare defecte.

Cel mai probabil veți auzi zgomotul barei de balansare când întoarceți volanul, când conduceți pe un drum accidentat sau chiar când intrați pe o alee.  Acest zgomot se întâmplă atunci când bucșele barei nu sunt lubrifiate adecvat, crescând frecarea între părțile de întâlnire.  Ar fi de ajutor dacă ați lubrifia bucșele cât mai curând posibil, mai ales când observați acest zgomot care vine din zona picioarelor dvs. în timp ce conduceți.

2.    Zgomot zgomot sau zgomot

Bucsele barei sunt fixate sub vehicul.  Când încep să se uzeze sau se deteriorează grav, bara stabilizatoare va fi instabilă și va începe să tremure în timp ce conduceți, producând un zgomot de zgomot sau de zgomot. Acest zgomot devine mai puternic atunci când faceți viraj sau de fiecare dată când conduceți peste o denivelare.  Veți observa zgomotul în jurul zonei din față a vehiculului dvs., mai ales când vine vorba de suprafața podelei șoferului. Zgomotele de la vehiculul dumneavoastră înseamnă că ceva în sistemul vehiculului dumneavoastră nu este la locul său, așa că trebuie să verificați imediat.

Cel mai bine este să conduceți acasă sau să remorcați vehiculul până la cel mai apropiat atelier mecanic atunci când observați acest tip de zgomot.  Dacă continuați să utilizați o bucșă de stabilizator de bară defectă, întregul stabilizator de bară poate cădea, iar acest lucru va implica cheltuieli mari pentru reparații.  Întotdeauna sfătuim clienții noștri să verifice cauza zgomotului și să o repare.

3.    Răspuns lent în manevrarea vehiculului

Dacă folosiți în mod frecvent vehiculul, ar trebui să vă familiarizați cu manevrarea și funcționarea vehiculului atunci când conduceți pe drum.  O modalitate de a determina dacă aveți o problemă cu bucșele barei stabilizatoare este atunci când începeți să observați că manevrarea vehiculului devine lentă sau lent pentru a răspunde, mai ales când vă direcționați roțile în timp ce conduceți.

Când observați că vehiculul dvs. devine instabil atunci când navigați roțile într-un colț, este un semn că bucșele dvs. sunt defecte și trebuie schimbate cât mai curând posibil.  Trebuie să știți că atunci când bucșele barei stabilizatoare ale vehiculului dvs. încep să se uzeze, acestea se deteriorează rapid.  Deci ignorarea oricăruia dintre simptome poate duce la mai multe efecte adverse, ceea ce este foarte periculos.  Acesta este unul dintre acele defecte la care ar trebui să-i acordați o atenție deosebită.

Când observați vreo diferență în manevrarea vehiculului dvs., asigurați-vă că verificați cauza.  Dacă nu puteți detecta cauza reală, duceți mașina la atelierul mecanic pentru a efectua un diagnostic pe vehicul.

4.    Stabilitate slabă a vehiculului în timpul accelerării

Când bucsele barei stabilizatoare sunt deteriorate, veți începe să observați rularea caroseriei vehiculului în timp ce accelerați.  Vehiculul dumneavoastră va începe să se clătinte de fiecare dată când încercați să conduceți cu peste 25 mph.  O bucșă defectuoasă a barei stabilizatoare va provoca tremurarea barei de stabilizare, ceea ce duce la instabilitatea vehiculului dumneavoastră

Mulți șoferi se confruntă cu acest lucru din când în când, iar cei mai mulți dintre ei nu sunt siguri de cauză.  Bine!  Acum știi cauza probabilă.

Bucsele proaste ale barei stabili ce provoacă vibrații în timpul conducerii.  Deși acest efect ar putea să nu fie observat atunci când conduceți cu viteză mică.

Cum să remediați bucsele proaste ale barei stabilizatoare?

Înlocuirea unei bucșe de bară stabilizatoare deteriorată este singura modalitate de a repara bucșele vehiculului dumneavoastră. Bucșele barei stabilizatoare sunt menite să se deterioreze după un timp, deși sunt foarte durabile. Nivelul de dificultate în înlocuirea bucșelor de bară depinde în mare măsură de tipul de vehicul și de locul în care sunt amplasate bucșele.  Cu toate acestea, iată procesul despre cum să remediați bucșele de bare defecte:

  • Parcați vehiculul pe o suprafață plană.  Asigurați-vă că aplicați frânele și eliberați zăvorul capotei vehiculului.  Verificați-vă roțile pentru a preveni orice formă de mișcare;  vă rugăm să nu folosiți obiecte ascuțite.  Deschiderea capotei va permite intrarea luminii prin zona motorului în zona de lucru, ajutându-vă să vă localizați rapid bucșele.
  • Pune-ți echipamentul de siguranță.  Considerăm acest pas ca fiind foarte important în reparațiile efectuate.  Mulți șoferi iau acest lucru de la sine înțeles.  Cel mai bine ar fi să aveți articole de siguranță esențiale, cum ar fi ochelari de protecție, mănuși și salopetă.  Acest lucru vă va ajuta să vă protejați pielea de orice formă de daune care ar putea apărea în timpul efectuării reparației.  Asigurați-vă că aveți și instrumentele la îndemână;  ar trebui să vă gândiți să obțineți o cutie de instrumente mecanice pentru a vă ajuta să vă organizați uneltele.
  • Trebuie să vă ridicați vehiculul;  ridica sfertul din fata stanga.  După cum am menționat mai devreme, puteți folosi fie un lift auto, fie un cric auto.  Vă rugăm să faceți acest lucru cu atenție.  Există ghiduri pe care trebuie să le luați atunci când utilizați cricurile auto, la fel și ascensoarele.  Trebuie să știți cum funcționează înainte de a le folosi.  Ridicați ambele părți din partea din față dreapta și stânga ale vehiculului dumneavoastră.
  • Găsiți locația bucșelor barei de stabilizare.  Puteți folosi bara de stabilizare pentru a obține această locație, trăgând-o până la punctul în care este fixată de șasiu vehiculului dvs. printr-un suport.  Bara de stabilizare este de obicei instalată în spatele anvelopelor din față și în partea din față a anvelopelor din spate.

S-ar putea să fie nevoie să îndepărtați scutul termic sau suporturile pentru a putea îndepărta suporturile barei stabilizatoare;  asta depinde de designul vehiculului.  Îndepărtați cu grijă orice obstacol pentru a vă permite să obțineți acces la bucșă.  Suporturile sunt ușor de scos.  Acestea sunt de obicei fixate cu unul sau două șuruburi de fixare.  În unele cazuri, șuruburile sunt fixate cu o piuliță sau cu o gaură filetată în trenul de rulare al vehiculului dumneavoastră.

Deșurubați ușor șuruburile cu cheia, dula și clichetul.  Șuruburile suporturilor barei de stabilizare au o balama în partea de jos sau de sus pe care o puteți scoate atunci când scoateți un singur șurub.

  • După ce ați obținut locația exactă a bucșei, mutați-o de-a lungul barei stabilizatoare până la un punct în care poate fi ușor de scos de pe bară.  Forțați în deschiderea bucșei folosind bara de levier sau tipuri specifice de șurubelniță pentru a o scoate din stabilizator.  Bucșele barelor sunt de obicei acoperite cu cauciuc, așa că nu este ușor să le scoateți.
  • Fixați-vă noua bucșă pe bara stabilizatoare, în același mod în care ați scos vechea bucșă.  Deoarece bucșa este nouă, va fi și mai încăpățânat de reparat.  Puneți noua bucșă în locul potrivit și strângeți-o cu uneltele dvs.  Lucrul bun este că costul de înlocuire a bucșelor barelor stabilizatoare față și spate este accesibil, mai ales atunci când efectuați singur înlocuirea.
  • Puneți înapoi orice componentă pe care a trebuit să o decolați și curățați zona de dedesubt a vehiculului.  Acum poți să-ți cobori mașina, să închizi capota și să scoți obiectul folosit la sufocarea roții. Testați-vă vehiculul și observați oricare dintre simptomele defectuoase ale bucșei barei enumerate mai sus.

Surse:

https://www.topautopiese.ro/piese-auto/bucsa-bara-stabilizatoare/10696
https://dailydriven.ro/bara-stabilizatoare-simptome-rol-si-cost-de-inlocuire