Băișanu, la discuțiile cu ministrul Transporturilor privind construcția de drumuri: Vreau să văd firme românești capabile să facă astfel de lucrări. Nu mai vreau să văd subcontractori. E ca și cum te-ai însura și ai chema pe altcineva să-ți facă copiii


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băișanu, a criticat, marți, în cadrul unei discuții în comisie cu ministrul Transporturilor, Lucian Șova și cu reprezentanți ai firmelor de construcții, situația în care se află infrastructura românească la 28 de ani după căderea comunismului.

„Observ același probleme, dar constructori diferiți, parlamentari diferiți, ministru nou”, a spus Băișanu.

El a arătat că această întâlnire este lăudăbilă, că s-au adunat legiuitorul, ministrul și constructorii, dar a transmis că dacă nu există seriozitate în abordarea problemelor și peste 27 de ani va fi o discuție asemănătoare fără să se fi rezolvat nimic.

El a cerut o situația numărului de firme românești și străine care au în execuție lucrări de drumuri, dar și câte au contractat direct și câte au subcontractat.

„Pentru mine termenul de subcontractant nu prea există pentru că e ca și cum te-ai însura, îți alegi o nevastă și chemi pe altcineva să-ți facă copiii. Ceva nu e în regulă”, a spus Băișanu.

Deputatul sucevean a remarcat că unul dintre constructori spunea că se vorbește prea mult despre autostrăzi.

„ Dacă s-ar fi făcut mult pentru autostrăzi, astăzi nu am mai fi discutat mult despre autostrăzi”, a spus Băișanu.

El a mai arătat că procedura de licitație este cea care provoacă mari întârzieri și a determinat ca în 27 de ani țara să aibă doar 748 de kilometri de autostrăzi din care o pare de pe vremea lui Ceaușescu.

„Caietele de sarcini sunt făcute foarte prost, uneori cu dedicație, la prețul cel mai mic și cu condiții exagerate făcute de CNAIR și apare imediat capitolul diverse și neprevăzute, care la un moment dat se transformă într- o regulă și prețurile de la diverse și neprevăzute sunt mai mari decât cel cu care s-a câștigat licitația. Atunci ne întrebăm de ce s-a mai făcut licitație dacă a fost câștigată cu un preț și neprevăzutele au dublat prețul?”, a declarat deputatul sucevean.

În ceea ce privește problema ridicată de Strabag, că este nevoie de ingineri, Băișanu le-a spus constructorilor veniți din alte țări că a înțeles că aceștia au câștigat licitațiile și că nu crede că le-au câștigat cu un portofoliu de acum zece ani și cu un calculartor, ci cu utilaje, ingineri, cu specialiști, cu experiența despre care se spune că cei din țară nu o au.

„Dacă tot le-ați câștigat atunci trebuie să le duceți la bun sfârșit”, a spus deputatul.

El a subliniat că își dorește să dispară noțiunea de subcontractant, iar firmele românești să realizeze astfel de lucrări.

„Mi-aș dori să văd și firme românești capabile să ducă la bun sfârșit astfel de lucrări pentru că vă pot garanta că România are ingineri valoroși, are capacitatea de muncă și expertiza necesară în acest moment”, a mai declarat Băișanu.

El i-a transmis ministrului Transporturilor, Lucian Șova să găsească soluții pentru lipsa de profesionalism din CANIR.

„Dacă nu veți eradica lipsa de profesionalism din CNAIR vom avea discuția asta și peste 25 de ani”, a conchis Băișanu.(T.B.)

 


Intră acum și în grupul de