Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor atrage atenția ministrului Transporturilor că reabilitarea DN 18 riscă să nu se finalizeze în 2018, conform contractului: Suma necesară pentru aceste lucrări este de 91 de milioane de lei, iar bugetul alocat pentru întreaga țară este de 65 de milioane de lei

Deputatul PNL de Suceava Angelica Fădor a întrebat, în Parlament, pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova, dacă vor fi menținute termenele privind finalizarea reabilitării DN 18 în condițiile în care suma necesară pentru încheierea lucrărilor este de 91,6 milioane de lei, iar bugetul alocat pentru întreaga țară este de 65,3 milioane de lei.

Fădor arată că în cursul anului 2016 au fost semnate contractele de lucrări pentru reabilitarea DN 18 Moisei – Iacobeni, dar DN 18 a fost împărțit în patru loturi distincte,  din care loturile 3 și 4 se află pe raza județului Suceava unde lucrările sunt mult întârziate.

Astfel, lotul 3 Șesuri – Cârlibaba, km 180+850 – km 199+400 a avut data de începere 15 septembrie 2016, iar data preconizată de finalizare a fost 14 septembrie 2017 și are data revizuită de finalizare 25 mai 2018 în timp ce lotul 4 Cârlibaba – Iacobeni, km 199+400 – km 220+088 a avut data de începere 15 martie 2017, iar data de finalizare preconizată este 15 noiembrie 2018.

„Vă solicit, domnule ministru, să îmi comunicați punctul de vedere al ministerului în ceea ce privește încadrarea în termenele stabilite pentru finalizare. Solicit aceasta, întrucât, suma estimată necesară pentru finalizarea lucrărilor la tronsoanele 3 și 4 este de 91.603.271,69 lei iar bugetul alocat pentru anul 2018, pentru toate lucrările de reparații și reabilitare din țară, inclusiv pentru DN 18, este de doar 65.321.000,00 lei, conform datelor aflate pe site-ul Ministerului Transporturilor”, arată Angelica Fădor.

Deputatul PNL de Suceava subliniază că DN 18 Moisei – Iacobeni este un drum cu o importanță deosebită, face legătura între Bucovina și Maramureșul istoric și deservește, totodată, mai multe localități din județele Suceava și Maramureș.

„Îngrijorarea mea este alimentată și de faptul că în ultimii ani, în contextul politic creat de alianța aflată la guvernare, am asistat la promisiuni neonorate, stabilirea de termene fără pic de realism, întârzieri justificate sumar și lipsă de transparență în ceea ce privește stadiile realizării lucrărilor”, a conchis Fădor.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) arată în raportul pentru luna aprilie 2018 că în ceea ce privește reabilitarea DN 18 loturile 3 și 4 nu există finanțare.

(T.B.)