Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul cere ministrului Transporturilor să-și asume abandonarea oficială a proiectului Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni

Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul a cerut ministrului Transporturilor, Lucian Șova, să-și asume abandonarea oficială a proiectului Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni.

„Deși au trecut mai mulți ani de la aprobarea MasterPlanului General pentru Transporturi, aproape niciunul dintre obiectivele prioritare cuprinse în acest document cadru nu a avansat de la stadiul de dorință. În această categorie intră atât Drumul expres București-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava-Siret, cât și Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni (incluzând variantele ocolitoare Târgu Neamț, Pașcani, Târgu Frumos, Iași). Mai mult decât atât, potrivit informațiilor apărute în spațiul public, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii intenționează să anuleze proiectul Autostrăzii A8 și să evalueze un nou traseu, care să lege Regiunea de Nord-Est de Transilvania”, în transmite Mihalescul ministrului Transporturilor.

 

Deputatul adaugă că din declarațiile recente ale Comisarului european pentru dezvoltare regională, Corina Crețu, a rezultat că există suficiente disponibilități financiare nerambursabile la nivelul Comisiei Europene pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a lucrărilor de construire pentru cele două obiective Autostrada Unirii și Drumul expres București-Suceava-Siret motiv pentru care cere ministrului explicații pentru lipsa oricăror demersuri în sensul demarării proiectelor de investiții ”Drum expres București-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava-Siret” și ”Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni”.

„Care este motivul pentru care, în ultimii doi ani, nu s-au lansat nici măcar licitațiile necesare pentru demararea realizării studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru cele 2 obiective prioritare?”, întreabă deputatul.

El cere ministrului să-și asumepublic abandonarea oficială a proiectului Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni și să explice cât de utilă poate să fie o autostradă alternativă, cu un traseu diferit, dar profund inutil și mai lung cu peste 100 de Km.(N.B.)