Deputatul PNL Dumitru Mihalescul vrea să știe de la ministrul Educației dacă există un mecanism de identificare factorilor de risc ce generează abandon școlar și dacă intenționează să asigure pachete sociale de sprijin pentru copiii din medii defavorizate, corelate cu prezența zilnică a acestora la cursuri

Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul este preocupat de abandonul școlar din țară și vrea să afle de la ministrul Educației, Monica Anisie, dacă are în vedere elaborarea unui mecanism prin care să fie identificați factorii de risc ce generează abandon școlar.

„Chiar dacă la nivelul Județului Suceava rata de abandon școlar este mult sub media înregistrată la nivel național, provocările suplimentare generate de criza sanitară Sars-Cov2, precum și dificultățile tehnice și economice generate de învățământul la distanță/online (pentru localitățile aflate în scenariu galben sau roșu) ne determină să avem reale îngrijorări cu privire la creșterea abandonului școlar timpuriu, în special pentru copiii care provin din familii cu o situație economică defavorizată”, arată Dumitru Mihalescul într-o întrebare adresată ministrului Educației.

El susține că apreciază foarte mult eforturile ministrului și ale echipei din Ministerul Educației și Cercetării pentru a asigura continuarea procesului de învățământ, chiar și în context pandemic, însă, consideră că pentru a diminua la maximum riscul de abandon școlar în rândul copiilor din familiile defavorizate, ar trebui să se implementeze cât mai curând o politică integrată pro-activă.

Având în vedere faptul că de succesul politicilor din educație de astăzi depinde viitorul unei întregi generații, deputatul liberal solicită ministrului să precizeze dacă are în vedere să instituiie un mecanism de monitorizare, în timp real, a înmatriculării în învățământul obligatoriu pentru toți copiii cu vârstă școlară.

„Vă rog să precizați dacă, împreună cu Ministerul Muncii și Protecției Sociale și autoritățile din subordinea acestuia, aveți în vedere să elaborați un mecanism mult mai eficient și mai rapid pentru identificarea elevilor și a factorilor de risc  care generează abandon școlar, în special în rândul copiilor din mediul rural”, mai cere deputatul liberal.

El spus că având în vedere multitudinea de linii de finanțare din fonduri europene nerambursabile special destinate grupurilor vulnerabile, solicită ministrului să precizeze dacă în vedere să genereze pachete sociale de sprijin pentru copiii din medii defavorizate, corelate cu prezența zilnică a acestora la cursurile școlar.

loading...