Pardau: “Opozitia lui Nechifor fata de implementarea PNDI este un act de iresponsabilitate, de infantilitate politica si administrativa”

USL Suceava, prin vocea preşedintelui PSD Suceava, deputatul Cătălin Nechifor este împotriva dezvoltării judeţului, susţine deputatul PDL de Suceava Dumitru Pardău, într-un comunicat de presă, arătând că liderul social-democraţilor suceveni s-a pronunţat împotriva PNDI prin care se fac investiţii foarte importante în judeţul Suceava. „Ca membru în Comisia de buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor, am asistat astăzi la intervenţia halucinantă a deputatului PSD Cătălin Nechifor care s-a declarat împotriva Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii”, a arătat marţi deputatul PDL.

El a subliniat că prin PNDI în judeţul Suceava urmează să fie construite sau reabilitate şapte drumuri judeţene Panaci – graniţa cu judeţul Harghita, Stulpicani – Câmpulung Moldovenesc; Ostra – Holda; Coşna – Grădiniţa – graniţa cu judeţul Bistriţa Năsăud; Mitocu Dragomirnei –Mănăstirea Dragomirna, Suceava – Ipoteşti -Bosanci – Udeşti – Liteni – Dolhasca, dar şi reabilitarea reţelelor de drumuri din Rădăuţi; Caşvana; Frasin; Zvoriştea; Broşteni; Zamostea; Bogdăneşti; Muşeniţa; Liteni; Bălcăuţi; Vicovu de Jos.

„Concret, Cătălin Nechifor se opune construirii şi reabilitării acestor drumuri, cu toate că pentru locuitorii judeţului Suceava înseamnă foarte mult. Mai mult, el este împotrivă din reflex, cum ne-a obişnuit deja, chiar dacă prin această atitudine este împotriva locuitorilor pe care tot declară că ar vrea să-i reprezinte”, mai arată Pardău în comunicat.

El consideră că afirmaţiile lui Nechifor referitoare la costurile pe kilometru sunt simple poveşti care să ducă în eroare locuitorii judeţului. „Afirm clar că aceste costuri se încadrează în standardele de cost pe kilometru, fiind chiar cu mult mai mici. Un exemplu în acest sens îl reprezintă costul/km de drum în cazul construirii drumului Panaci – graniţa cu judeţul Harghita, care este de 213.354 euro/km, fata de 332.832 euro/km cat este standardul de cost/km”, subliniat Pardău.

Deputatul PDL consideră că opoziţia lui Nechifor faţă de implementarea PNDI este un act de iresponsabilitate, de infantilitate politică şi administrativă.

Pardău subliniază că la propunerea preşedintelui CJ Suceava, Gheorghe Flutur, Guvernul PDL a ţinut seama de necesitatea construirii şi reabilitării acestor drumuri, având în vedere că sunt artere rutiere importante folosite de foarte mulţi locuitori ai judeţului, de necesitatea deschiderii judeţului pentru a deveni o zonă mai atractivă pentru investitori şi turişti. „Urmărim dezvoltarea infrastructurii judeţului, dezvoltare începută, lucru care se vede deja pornind de la reabilitarea drumurilor şi continuând cu modernizarea Aeroportului Suceava”, a mai arătat Pardău.

Deputatul PDL a mai arătat că Nechifor a acuzat nefundat politizarea PNDI şi nu a observat că acest proiect are în vedere lucrări de investiţii în localităţi cu primari PSD enumerând printre acestea Panaci, Stulpicani, Udeşti, Ipoteşti, Dolhasca, Muşeniţa, Bălcăuţi, Caşvana, Zvoriştea, Zamostea. „Cred că a venit vremea ca deputatul Nechifor să coboare cu picioarele pe pământ şi să-şi amintească de locuitorii judeţului Suceava”, mai precizează deputatul PDL.

Preşedintele PSD Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat de mai multe ori că PNDI este un program pentru firmele clientelare ale PDL şi a menţionat că este foarte curios faptul că la licitaţia pentru drumurile ce urmează să fie construite în judeţele Suceava şi Botoşani s-a prezentat o singură asociere de firme, formată din Tehnostrade şi Spedition UMB, care a licitat exact cu preţul cu care ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a estimat lucrarea în studiul de fezabilitate.

„Valoarea financiară este de 551,998 milioane de lei, fără TVA, exact cât a scris în indicatorii tehnico-economici Elena Udrea”, a spus Nechifor.
Totodată, deputatul social-democrat a arătat că şi costurile prevăzute pentru construcţia acestor drumuri sunt mult mai mari decât costurile unor lucrări similare executate prin proiecte cu finanţare europeană.