”Retele comunitare pentru prevenirea abandonului scolar pentru anul scolar 2013-2014”, la Suceava

Urmare a parteneriatului dintre DGASPC Suceava și CRIPS/ UNICEF, la nivelul județului Suceava, se derulează proiectul ”Retele comunitare pentru prevenirea abandonului scolar pentru anul scolar 2013-2014”, în care sunt incluse 4 localități și patru școli gimnaziale – Primăria Dolhasca și Școala Gimnazială Gulia, Primăria Dornești și Școala Gimnazială Dornești, Primăria Vicovu de Sus și Școala Gimnazială Nr.3 Plai, Primăria Șcheia și Școala Gimnazială ”Dumitru Păcurariu” Șcheia, informează reprezentanţii DGASPC Suceava.

Potrivit sursei citate, obiectivele din cadrul proiectului prevăd monitorizarea de către primărie a copiilor aflați în risc de abandon școlar și înființarea unei rețele comunitare la nivelul fiecarei localități care, prin implicarea socială a membrilor acesteia, să vină în sprijinul școlilor și cadrelor didactice pentru reducerea abandonului școlar și în sprijinul familiilor care nu își pot trimite copiii la școala din diverse motive, de la cele materiale și financiare, la cele legate de tradiții sau lispa educației adulților.

Pe parcursul proiectului, care se derulează în perioada anului școlar 2013-2014, au avut loc diverse acțiuni și activități inițiate de către autoritățile locale cu sprijinul membrilor rețelelor comunitare formate din consilieri locali, polițiști, cadre didactice, asistenți medicali, jandarmi, preoți, oameni de afaceri, voluntari din rândul elvilor, părinților sau cetățenilor din localitate. Acțiunile au avut ca scop atragerea către școală a copiilor aflați în situație de risc de abandon școlar prin diverse activități extrașcolare, prin vizionarea de filme cu caracter educativ sau ateliere care să le dezvolte abilitățile și creativitatea. Astfel, în săptămâna ”Școala altfel”, din luna aprilie 2014 au fost organizate în colaborare cu cadrele didactice diverse acțiuni: atelier de creație din hârtie reciclabilă, vizionare de filme cu desene animate, dar și educative, expoziție culinară ş.a.

loading...