Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Suceava si-a reorganizat activitatea cu publicul. Vezi ce modificari s-au facut in cadrul institutiei

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava și-a reorganizat activitatea cu publicul, venind astfel în sprijinul persoanelor cu handicap din județul Suceava.

DGASPC suceava

Potrivit unui comunicat de presă, instituția a luat o serie de măsuri prin care accesul la informații să fie facil, stabilind concret activitățile fiecărui birou din incinta DGASPC Suceava în concordanță cu nevoile persoanelor cu handicap.

Totodată, pe lângă reorganizarea administrativă, a fost reamenajată și sala de așteptare, iar pentru facilitarea accesului la informaţiile şi serviciile oferite persoanelor adulte cu handicap, atât la intrare cât şi în interiorul clădirii au fost amplasate indicatoare şi panouri de informare. Mai mult, pentru fluidizarea activităţii, pe uşa fiecărei camere sunt afişate informaţii utile cu privire la activitățile birourilor.

Sursa citată a transmis în acest sens că la camera 35 funcţionează un birou de informare unde se pot obţine informaţii cu privire la evaluarea şi reevaluarea complexă a persoanelor cu handicap, astfel, acestea sau reprezentanţii acestora vor fi consiliate în vederea pregătirii dosarului cu documentele necesare (vor fi puse la dispoziţie informaţii referitoare la încadrare sau reîncadrare în grad de handicap, sprijin în verificarea şi completarea documentelor necesare la dosar, sprijin în completarea cererilor tip).

De asemenea, la camera 32 se depun dosarele verificate şi se efectuează evaluarea complexă a persoanelor deplasabile care solicită încadrarea în grad de handicap. În cazul persoanelor nedeplasabile, dosarul va fi depus de către aparţinători tot la camera 32, urmând ca evaluarea complexă în vederea încadrării în grad de handicap să fie realizată  ulterior, la domiciliul acestora, pe baza cererii depuse de aparţinători.

Alte modificări au fost făcute la camera 25 unde se eliberează bilete de transport şi legitimaţii de transport urban pentru persoanele încadrate în grad de handicap, adeverinţe necesare la ridicarea ultimei indemnizaţii de handicap pentru persoanele din evidenţă decedate, se depun cereri acordare buget complementar pentru minorii încadraţi în grad de handicap, se preiau documente pentru plata prestaţiilor sociale în conturi bancare şi cereri de repunere în plată (pentru persoanele cu mandate poştale sistate).

La camera 28 își desfășoară activitatea un  consilier juridic care poate oferi  informații și consiliere juridică, persoanelor interesate cu privire la legea pentru protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

La camerele 27 şi 29 se obţin informaţii referitoare la plata prestaţiilor sociale acordate persoanelor încadrate în grad de handicap, se preiau documente în vederea plăţii dobânzii la creditele bancare acordate persoanelor încadrate în grad de handicap, se preiau documente de la persoanele încadrate în grad de handicap pentru acordarea de roviniete şi documente pentru decontare cupoane transport auto şi CFR, iar la camera 33 se elibereză certificate de încadrare în grad de handicap atât pentru persoanele adulte cât şi pentru minori.

„Programul de audienţe al Preşedintelui Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap este săptămânal,  în zilele de luni şi miercuri, între orele 11-13”, a mai arătat sursa citată.