Aplicații interactive pentru vizitatori de expoziții muzeale, tema din acest an a concursului “25 de ore la USV”

Patru echipaje vor participa la a treia ediţie a Concursului studenţesc “25 de ore la USV”. Studenţii vor avea misiunea de a dezvolta aplicaţii care să ofere experienţe interactive pentru vizitatorii unor expoziţii muzeale.

Patru echipe formate din trei sau patru studenţi vor participa la cea de a treia ediţie a Concursului studențesc “25 de ore la USV (25h@USV)”, ce va fi organizat, joi şi vineri, la universitatea suceveană de Facultatea de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor .

Potrivit unui comunicat de presă al organizatorilor, la ediţia din acest an vor participa patru echipe alcătuite din trei sau patru studenți care vor concura în cadrul unei competiții de natură tehnică, menită “să testeze și să valideze abilitățile de dezvoltare hardware și software cîștigate, creativitatea în lucrul cu noile tehnologii interactive ale momentului, precum și perseverența de a realiza, într-un timp limitat, aplicații tehnice performante”.

Concursul va începe la ora 10:00, în data de 8 decembrie, în Atriumul Corpului E al USV, și se va încheia în ziua următoare cu procesul de evaluare și festivitatea de premiere,

“Tema concursului din acest an va consta în dezvoltarea unei aplicații pentru crearea de noi experiențe interactive pentru vizitatorii unor expoziții muzeale. În acest scop, echipele vor folosi dispozitive smartwatch dotate cu GPS, ecran tactil și senzori de mișcare care au fost asigurate pentru acest eveniment de către organizatori. Tema este inspirată de colaborarea pe care membri ai Facultății de Inginerie Electrică și Știința Calculatoarelor din cadrul Universității „Ştefan cel Mare” din Suceava o prefigurează cu Muzeul Bucovinei din Suceava, în vederea oferirii de noi experiențe interactive vizitatorilor în momentul parcurgerii expozițiilor. Dificultatea acestui concurs este dată și de timpul limitat  (25 de ore) pe care echipele de studenți îl vor avea la dispoziție pentru finalizare proiectelor proprii. Un juriu alcătuit din trei invitați din partea Muzeului Bucovinei din Suceava, OSF Global Services și Assist Software va evalua capacitatea studenților de a propune soluții eficiente și creative pentru tema propusă”, se precizează în comunicatul de presă.

Corform echipei de organizatori formate din prof. univ. dr. ing. Adrian Graur şi prof. univ. dr. ing. Radu-Daniel Vatavu, competiția studenţească organizată la Suceava reprezintă “ răspunsul pe care Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava îl dă eforturilor manifestate în plan internaţional pentru derularea celebrelor evenimente de tip „hackathon” prin măsurarea unei noi mărimi fizice a dezvoltării în domeniul IT, și anume creativitatea tehnică pe unitatea de timp”.

(Liliana Bujdei)

 

loading...