Cardul de sănătate nu funcționează din nou din cauza unor probleme tehnice




Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate a informat, luni, că începând cu ora 11,00.

Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă din cauza unor probleme tehnice.

Într-un comunicat al CNAS se precizează că până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.

Sursa citată menţionează că pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările și completările ulterioare și ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările și completările ulterioare.

“În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, se mai precizează în comunicatul CNAS.

Secretarul general al Colegiului Medicilor Suceava, medicul de familie Irina Badrajan, a declarat, luni, pentru NewsBucovina că indisponibilitatea platformei informatice a asigurărilor de sănătate care se înregistrează pe perioade mai mari sau mai mici de timp creează nemulţumiri în rândul pacienţilor care, de multe ori, nu înţeleg că nu este din vina medicilor.

Ea a spus că este o perioadă foarte aglomerată, cu adresabilitate crescută a pacienţilor la cabinetele medicilor de familie, iar dificultăţile de conectare la platforma informatică determină şi timpi de aşteptare mai mari pentru pacienţi, îngreunând, totodată, activitatea medicilor.

(Liliana Bujdei)

loading...