Holzindustrie Schweighofer lansează propriul sistem de monitorizare prin GPS a transporturilor de buștean, iar informațiile pot fi urmărite online

Compania austriacă Holzindustriue Schweighofer a anunțat, vineri, că lansează propriul sistem de monitorizare prin GPS a transporturilor de buștean, măsură ce face parte din planul de acțiune al companiei pentru a asigura un lanț de aprovizionare sustenabil în România.

Holzindustrie Schweighofer a anunțat că lansează un sistem complex de monitorizare prin GPS a transporturilor de bușteni, parte integrantă a planului său de acțiune pentru asigurarea unei industrii sustenabile de prelucrare a lemnului în România.

„Respectându-și angajamentul de a lupta împotriva tăierilor ilegale, compania își bazează abordarea pe un dialog constructiv și o comunicare transparentă cu ONG-urile de mediu și pe un sistem de control sporit al lanțului său de aprovizionare. Holzindustrie Schweighofer nu recoltează lemn, dar solicită transportatorilor să își echipeze toate camioanele care vin la fabricile sale cu dispozitive GPS pentru sistemul Timflow. Pentru maximizarea transparenței în lanțul de aprovizionare, acest sistem permite identificarea exactă a rutei livrărilor până la locul de încărcare”, se arată într-un comunicat al companiei.

 

Sursa citată subliniază că măsurile propuse prin planul de acțiune al Holzindustrie Schweighofer sunt mai stricte decât cerințele legale și stabilesc noi standarde de control în industria prelucrării lemnului din România.

„Fiecare dintre cele peste 400 de camioane care transportă bușteni către fabricile de cherestea ale Holzindustrie Schweighofer este echipat cu un dispozitiv GPS care permite înregistrarea cu precizie a rutei parcurse, de la locul de încărcare până la poarta fabricilor, unde toate informațiile sunt verificate”, menționează Holzindustrie Schweighofer.

 

Compania austriacă subliniază că pentru a asigura o transparență maximă, setul de date pentru fiecare transport va fi făcut public, pe www.timflow.com., iar utilizatorii înregistrați vor putea vedea înregistrările GPS și fotografiile transporturilor ajunse la destinație. De asemenea pot solicita avizul de însoțire și documentele de proveniență. În plus, utilizatorii pot raporta nereguli sau suspiciuni despre anumite transporturi către experții de conformitate ai Holzindustrie Schweighofer, care vor analiza imediat și vor comunica autorităților dacă s-au descoperit nereguli.

 

 

Prima testare a sistemului Timflow a avut loc în luna ianuarie, iar de la 3 aprilie 2017 va fi disponibil website-ul www.timflow.com urmând ca în prima lună de funcționare să fie colectate, pentru optimizarea sistemului, informații de la părțile interesate.

„Toate părțile interesate sunt invitate să ofere sugestii prin intermediul formularului de contact de pe website. Informațiile de pe www.timflow.com vor fi disponibile utilizatorilor care se înregistrează.  Pentru a obține informații despre transporturi, utilizatorii trebuie să introducă numerele de înmatriculare ale camioanelor și data livrării. Pentru a proteja datele personale ale șoferilor de camion, informațiile GPS precum și alte detalii solicitate se pot oferi după 24 de ore. Informațiile despre transporturi vor fi disponibile publicului larg pentru maximum 30 de zile. În contextul prevederilor legale, informațiile colectate vor fi stocate timp de 5 ani și pot fi oferite structurilor guvernamentale și autorităților române oricând în acest interval de timp”, se mai arată în comunicat.

 

Holzindustrie Schweighofer a adoptat noi măsuri pentru o industrie forestieră sustenabilă între care introducerea standardelor FSC® în România prin plata unui bonus de 10 RON/m3 pentru buștenii certificați FSC®.

„Pentru a asigura un lanț de aprovizionare durabil în România, care să îndeplinească standardele înalte ale FSC®, Holzindustrie Schweighofer plătește furnizorilor săi un bonus pentru buștenii certificați FSC®. Din 2012, Holzindustrie Schweighofer a plătit un total de 4,77 milioane RON (€1,04 milioane) pentru acest bonus FSC®”, menționează compania.

Firma mai arată că pe parcursul ultimilor doi ani, Holzindustrie Schweighofer a îmbunătățit și a intensificat dialogul cu toate părțile interesate.

Totodată, în ianuarie 2016, Holzindustrie Schweighofer a analizat procesele sale interne în profunzime. Firma de consultanță finlandeză Indufor a examinat toate procesele, precum și lanțul de aprovizionare și toate fabricile din România, iar concluzia raportului a fost că sistemul de due diligence al Holzindustrie Schweighofer depășește cu mult reglementările în vigoare și e în perfectă conformitate cu standardele stabilite de Regulamentul EUTR.

„Holzindustrie Schweighofer a dezvoltat un sistem pentru minimizarea riscurilor, sistem bazat pe hărți ale Asociației pentru Certificare Forestieră, care identifică zone de risc pentru tăieri ilegale. În cazul în care Holzindustrie Schweighofer cumpără lemn din aceste zone sau din depozitele situate în imediata apropiere a parcurilor naționale sau a pădurilor virgine, angajații noștri verifică documentele necesare recoltării legale a lemnului (actul de punere în valoare, amenajamentul silvic) cu atenție maximă”, mai susține compania.

Mai mult, Holzindustrie Schweighofer și-a dublat echipa, până la 16 experți care lucrează pentru companie și a renunțat la furnizorii care nu respectă politica de achiziții a Holzindustrie Schweighofer

„Holzindustrie Schweighofer a implementat în România politica „Zero transporturi din parcurile naționale”, deși legislația permite recoltarea lemnului din zonele tampon ale parcurilor naționale şi în cazul tăierilor de igienizare”, mai arată firma.

Un alt obiectiv a fost de a organiza pentru angajați, în special pentru cei care se ocupă de achiziții, Holzindustrie Schweighofer de training-uri de conformitate și anticorupție.(Alin Dima)