Trei profesoare de la liceul tehnologic din Cajvana au participat, la Florența, la un proiect Erasmus privind gestionarea conflictelor, inteligența emoțională și prevenirea bullying-ului


Intră acum și în grupul de

Programul Erasmus+ are scopul de o moderniza și internaționaliza educația, formarea profesională și lucrul în echipe. Pentru profesori, el oferă posibilitatea de a-și dezvolta competențele pe toate cele 3 componente (cunoștințe, abilități, atitudini), precum și de a face schimb de experiență cu persoane cu interes similar din alte țări.

În perioada 22-27 aprilie 2019,  profesoarele  Ilișoi Mihaela, Teleagă Alina și Solcan Mirela de la Liceul Tehnologic ‘’Ștefan cel Mare’’, Cajvana, au participat la cursul Erasmus+ „Gestionare conflictelor, inteligența emoțională și prevenirea bullying-ului” desfășurat în orașul italian Florența, la Europans Teacher Academy.

Florența este capitala regiunii italiene Toscana și a provinciei Florența. Este cel mai populat din Toscana. Orașul se află pe râul Arno și este cunoscut pentru istoria și importanța sa în Evul Mediu și în Renaștere, în special pentru arta  și arhitectura  sa. Are un centru comercial și economic medieval, fiind unul dintre cele mai bogate orașe ale timpurilor.

Florența este considerat ca fiind unul dintre cele mai frumoase orașe din lume, iar arta și moștenirea istorică  își păstrează și astăzi impactul major în lume.

Așteptările lor au fost satisfăcute de profesoara Susan Gagliano, o americancă din New Jersey, al cărui tată, Thomas Gagliano a fost o figură emblematică pentru acest stat în calitate de senator.

Acest curs a fost creat pentru a putea înțelege dinamica grupurilor și cum afectează clasa, tensiunile, alinanțele, relațiile dintre elevi, care pot interveni în mod negativ și pot crea un mediu școlar nefavorabil. La acest curs au reușit să înțeleagă mai bine tipurile variate de conflicte și cum să le folosească ca o oportunitate.

Cu ajutorul activităților practice  care pot fi folosite imediat în clasă, profesorii își vor putea îmbunătăți abilitatea de a modela și încuraja învățarea activă, empatia printre elevii din ziua de azi.

Au reușit să înțeleagă mult mai bine nevoile emoționale și comportamentul elevului și vor avea capacitatea de a promova un climat pozitiv în școală printre elevi și profesori.

Profesorii participanți  sau familiarizat cu practici eficiente de prevenire și combatere a fenomenului de bullying în rândul elevilor. De asemenea, au dobândit abilități de gestionare a situațiilor conflictuale dar și a altor forme de agresiune care pot diminua motivația și stima de sine.

Au avut șansa să fie alături de colegi de grupă valoroși, care s-au dovedit a fi resurse importante de învățare pentru ei.

Astfel, au fost impresionați de informațiile legate de școala estoniană, care este organizată după modelul american din trecut. Limba maternă, matematica și limba engleză se studiază pe tot parcursul anului. Celelalte obiecte sunt împărțite în module: 5 obiecte se studiază intensiv timp de 6 săptămâni, după care, în săptămâna a șaptea, se susțin examene. Uneori urmează o vacanță de o săptămână, alteori nu. Au 5 perioade și 25 de examene pe tot parcursul anului școlar.

Există domenii de studii obligatorii pentru  toată lumea, restul sunt opționale. Elevii pot alege dintr-un număr de 100 de cursuri și sunt grupați pe nivele valorice.

De două ori pe an au o așa-numită „E-Study Day”, când nu merg la școală, dar fac în schimb, mai multe teme, pe care le încarcă pe platformă pentru a fi corectate de profesori. Au cartele de acces în școală. Nu au director: șapte persoane, printre carte și administratorul, fac munca aceasta. Au ziarul școlii și post de radio, precum și un festival de muzică folk. Se pot relaxa la piscină sau la coffe shop.

Despre Macedonia au înțeles în sfârșit  de ce în limba italiană la salată de fructe se spune „macedonia”. Amestecul de populații și religii din această țară a dus mereu la nașterea de conflicte, de cele mai multe ori prost gestionate. Neîmplinirea sistemului lor de învățământ este că musulmanii tradiționali nu permit fetelor să studieze. Problema cea mai mare este că băieții raportează orice li se spune la școală imam-ului, preotului lor, și apoi împreună interpretează totul după bunul plac.

Despre Spania le-a povestit profesoara din Andalusia, o provincie din sudul țării care se întinde până înspre Maroc. Aceasta le-a spus că zona lor este puternic industrializată și locuri de muncă se pot găsi din abundență din acest motiv, nu mulți elevi sunt tentați să învețe serios. În plus, lucrul ciudat, ei moștenesc slujba de la tații lor.

Le-au impresionat cei din Sevilia, o școală pentru grupa de vârsta 12-18 ani. Aici se învață în două schimburi: de la 8 la 14 și de la 17 la 10:30 seara.

Florența este capitala regiunii italiene Toscana și a provinciei Florența. Este cel mai populat din Toscana. Orașul se află pe râul Arno și este cunoscut pentru istoria și importanța sa în Evul Mediu și în Renaștere, în special pentru arta  și arhitectura  sa. Un centru comercial și economic medieval, fiind unul dintre cele mai bogate orașe ale timpurilor.

Florența este considerat ca fiind unul dintre cele mai frumoase orașe din lume, iar arta și moștenirea istorică  își păstrează și astăzi impactul major în lume.

Profesoara Anastasia Mitrofan, responsabila cu proiectele europene la nivelul şcolii, a declarat: cursul  „Gestionare conflictelor, inteligența emoțională și prevenirea bullying-ului” desfășurat în orașul italian Florența , este parte a proiectului Erasmus „Dialog între generaţii„ primul proiect european ce s-a  implementat în şcoala noastră. Cu siguranţă vor urma şi altele. Reprezint o echipă tânără, formată din profesori implicaţi, dedicaţi profesiei, al cărei entuziasm ne-a ajutat și ne va ajuta  să realizam lucruri importante în domeniul proiectelor europene.”


Intră acum și în grupul de