Învăţământul, folosit ca alternativă de existenţă

Examenul de titularizare a avut un grad de dificultate mediu, în care majoritatea candidaţilor au obţinut note peste 5, a afirmat adjunctul IŞJ Suceava, Virginel Iordache, în cadrul unei conferinţe de presă. Acesta a spus că la examenul de titularizare s-au înscris 1770 candidaţi, iar la examen s-au prezentat 1570, din aceştia 25 s-au retras în timpul examenului din motive medicale sau personale, 8 au fost nevalidaţi, iar 7 au fost eliminaţi pentru că au fost prinşi în timp ce încercau să copieze.

„Înainte de contestaţii s-au înregistrat 240 note sub 5, 662 între 5 şi 6,99 şi 628 note peste 7. Se înscrie în clopotul lui Gauss care trebuie să existe la finalul oricărui examen. A obţine 5 la examenul de titularizare este un rezultat mediocru, nu slab pentru că subiectele au fost concepute astfel încât nota 5 să însemne o foarte bună cunoaştere a manualului”, a declarat Virginel Iordache.

Referindu-se la cei care au luat note sub 5, adjunctul IŞJ Suceava a spus că nu doreşte să caute scuze pentru cei ce nu au suficiente cunoştinţe. „Au dovedit o slabă cunoaştere a manualelor, a programei. S-a folosit învăţământul ca alternativă de existenţă. Cei sub minim 5, nu au ce căuta în învăţământ”, a spus Virginel Iordache, cu menţiunea că la multe dintre discipline unul din subiecte era din metodica predării şi trebuiau doar să facă un plan pentru o lecţie la alegere şi ar fi obţinut minim nota 4.

În ceea ce-i priveşte pe candidaţii prinşi copiind, inspectorul şcolar general adjunct a afirmat că toate fiţuicile au fost îndosariate alături de procesele verbale întocmite de profesorii supraveghetori, în sala de concurs, declaraţii de la candidaţii care i-au văzut copiind, toate acestea putând fi folosite în cazul în care IŞJ ar fi dat în judecată de către aceştia.