Daniel Martiniuc: „Dacă toţi cei care ar avea nevoie, ar suna la 112, ar bloca activitatea Serviciului de Ambulanţă”

„Dacă toţi cei care ar avea nevoie, ar suna la 112, ar bloca activitatea Serviciului de Ambulanţă”, a declarat directorul Serviciului de Ambulanţă Judeţean Suceava, dr. Daniel Martiniuc, precizând că sunt mult persoane care se deplasează cu maşinile la spitale. Acesta a precizat că sunt zile în timpul săptămânii când solicitările sunt atât de multe încât sunt nevoiţi să cheme echipajul de la substaţia din Burdujeni la sediul judeţean. „Suntem uneori în criză, în special când maşinile noastre trebuie să transporte pacienţi la clinicile din ţară şi atunci e nevoie să retragem echipajul, pe timpul zilei în Staţia Suceava pentru a face faţă solicitărilor. Noaptea şi în zilele de sâmbătă şi duminică obligatoriu sunt acolo, la substaţie, dar pe timpul zilei, în timpul săptămânii îi mai chemăm aici”, a explicat Daniel Martiniuc.

Acesta a afirmat că sunt zile în care există doar 2-3 asistenţi pe tură şi este foarte greu să găsească personal disponibil pentru a-l aduce la serviciu. „Avem personal preponderent feminin, care este în concediu de maternitate sau de creştere a copilului. Turele normale ar trebui să fie de 6-7 asistenţi. Dacă tot personalul ar fi la serviciu, nu am avea probleme de personal, dar oamenii se mai şi îmbolnăvesc, mai au şi probleme personale, o parte şi-au luat concediu fără salar”, a menţionat şeful Serviciului de Ambulanţă, adăugând că serviciile de urgenţă prespitalicească ar trebui să aibă flexibilitate la angajări.

La nivelul judeţului, pe lângă Staţia de la Suceava mai funcţionează 7 substaţii la Gura Humorului, Rădăuţi, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Broşteni şi Siret.