Schimbarea metodologiei de BAC i-a bulversat pe elevii suceveni

Elevii suceveni de clasa a XII-a sunt bulversaţi de atâtea schimbări la examenul de bacalaureat şi se pregătesc să ţină piept, deşi nu sunt de acord cu modificările făcute de ministrul Educaţiei, pe ultima sută de metri. „Nu sunt de acord pentru că ne-a luat pe nepregătite, mai ales pe cei de la filologie, inclusiv eu, istoria e o materie totuşi grea şi consistentă cu multe date şi evenimente. Trebuie învăţat mult şi problema e că încă nu se ştie cu adevărat ce se vrea şi asta deranjează pe toată lumea”, ne-a spus Radu T, elev la Colegiul „Mihai Eminescu” Suceava.

O altă elevă a afirmat că vor avea lucruri noi de învăţat. „Avem probe noi la care nu ne aşteptam”, a spus Camelia N. , de la Colegiul „Petru Rareş” Suceava.

Elevii menţionează totuşi, că noua versiunea a examenului de bacalaureat este mai bună decât cea veche. Singura problemă este că totul se schimbă foarte des.

Printr-o ordonanţă de urgenţă adoptată de Guvern, examenul de bacalaureat a fost modificat. Probele orale plus cea de informatică se vor da în timpul anului şcolar. Ele vor fi eliminatorii, dar nu vor conta şi la media finală. Apoi vor fi trei probe scrise, singurele care se vor lua în calcul la medie. Prin această schimbare, educaţia fizică dispare de la bacalaureat, iar jumătate din elevii suceveni înscrişi la Bac, optau pentru această probă.

Examenul de Bacalaureat are în prezent patru probe scrise şi două orale. Evaluările scrise la examenul de Bacalaureat 2010 sunt: Probă scrisă la limba şi literatura română – probă comună pentru toate filierele, profilurile şi specializările; Probă scrisă la limba şi literatura maternă – probă comună, pentru aceeaşi limbă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale, la toate filierele, profilurile şi specializările; O probă scrisă, diferenţiată în funcţie de filieră şi profil: matematică – pentru profilul real din filiera teoretică, pentru filiera tehnologică sau, după caz, pentru filiera vocaţională, respectiv istorie – pentru profilul umanist din filiera teoretică sau, după caz, pentru filiera vocaţională; O probă scrisă la care elevul poate opta, în conformitate cu filiera, profilul şi specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse în următoarele două grupe de discipline: fizică, chimie, biologie sau informatică – pentru profilul real din filiera teoretică, pentru filiera tehnologică, sau, după caz, pentru filiera vocaţională, respectiv geografie, filosofie, logică, argumentare şi comunicare, economie, psihologie şi, după caz, sociologie – pentru profilul umanist din filiera teoretică sau, după caz, pentru filiera vocaţională.

Faptul că istoria nu era una din favorite la bac, este dovedit de exemplu de faptul că, de exemplu la sesiunea din vară, la proba E corespunzătoare specializării din 6670 candidaţi doar 41 au susţinut lucrare la istorie.
Şi elevii de gimnaziu fug de istorie. Teza la geografie a fost susţinută de 6.342 de elevi iar cea la istorie de 1.824.

Elevii suceveni spun că sunt conştienţi de faptul că orice popor trebuie să-şi cunoască istoria, şi recunosc că este o materie frumoasă dar multitudinea de date o face să fie extrem de grea.