Bancile nu ezita sa-si prosteasca clientii

La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava au fost înregistrate până acum un număr de 44 reclamaţii la adresa instituţiilor bancare, la care se mai adaugă 7 care au fost redirecţionate la Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti. Potrivit comisarului superior al CJPC Suceava, Elena Oanea, într-un procent de 70 la sută s-a dat dreptate clienţilor.

„În multe situaţii, cercetându-se reclamaţia unui client s-a rezolvat o problemă cu caracter general, care afecta mai mulţi consumatori, dispunându-se măsura încetării practicii comerciale incorecte”, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă, comisarul superior al CJPC Suceava.

Principalele probleme reclamate se referă la majorarea nejustificată a dobânzii fixe, a comisionului de administrare a creditului, perceperea comisionului de rezervă minimă peste perioada prevăzută în contract, nerespectarea unor clauze contractuale. În urma cercetării acestor reclamaţii, au fost aplicate un număr de 16 sancţiuni contravenţionale în valoare de 77.000 lei şi 3 avertismente.

„În 13 situaţii, unităţile financiar bancare s-au adresat instanţei contestând sancţiunea aplicată de CJPC Suceava, precum şi măsurile stabilite prin procesul verbal. Din acestea 9 sunt încă pe rol, în diferite stadii, dar la 4, toate câte s-au definitivat până în prezent, instanţa s-a pronunţat definitiv în favoarea CJPC Suceava, deci implicit, în favoarea consumatorilor. Astfel, instanţa a dat câştig de cauză CJPC Suceava în procesele intentate de Banca Comercială Română-sucursalele Suceava şi Fălticeni, Piraeus Bank şi Unicredit Bank”, a precizat Elena Oanea, cu menţiunea că se aşteaptă ca şi în celelalte cauze instituţia să aibă câştig, deoarece abaterile sunt asemănătoare cu cele din procesele câştigate.