Aproape jumătate de apeluri la 112 efectuate de suceveni în 2020 erau non-urgente. Statistici pe județ și țară cu prilejul Zilei Europene a Numărului Unic de Urgență 112

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgență 112, număr comun al celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, utilizat pentru a solicita intervențiile agențiilor specializate (Ambulanță, Pompieri, Poliție, Jandarmerie și salvatori montani). În România, Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) a fost înființat în urmă cu 17 ani și este administrat de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Anul trecut, în județul Suceava au fost înregistrate 230.890 apeluri la 112, dintre care 50,16% au fost urgente și respectiv 49,84% non-urgente.

Din totalul apelurilor, 23,89% au fost transferate către Poliție, 49,65% – Ambulanță, 20,86% – ISU/SMURD, 5,07% – Jandarmerie, 0,53% – Alți agenți. Totodată, 8.386 de apeluri erau legate de Covid-19.

Cu toate acestea, potrivit STS, numărul unic de urgență 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetățenii sunând mai mult pentru a semnala urgențe reale și mai puțin pentru situații non-urgente. Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgențe pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate (Ambulanță, ISU-SMURD, Poliție, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.

AnulNumărul total al apelurilorApeluri urgenteApeluri non-urgente
202010.234.59556,71%43,29%
201911.301.88151,91%48,08%
201812.735.83645,14%54,86%
201713.711.36244,83%55,17%
201614.600.44041,43%58,57%

În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puține cu 1.067.286 față de anul precedent. Apelurile de urgență au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepționate. Diferența de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse și un mic procent de apeluri injurioase.

Apelurile recepționate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către agențiile de intervenție, după cum urmează:

Agenție specializată de intervențieProcent apeluri transferate
Ambulanță53%
Poliție22,99%
ISU-SMURD19,32%
Jandarmerie4,1%
alte agenții0,59%

În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24:00, iar cele mai puține în jurul orelor 03:00. În data de 2 noiembrie 2020, aceștia au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgențe (21.561 de apeluri).

Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgență 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.

loading...