Proiectul ISJ privind Educatia nonformala, la final

Luna viitoare, IŞJ Suceava finalizează Proiectul Leonardo da Vinci/ VETPRO (VETPRO (Vocational Educational Training Professionals), „Pregătirea formatorilor în scopul dobândirii de competenţe în domeniul educaţiei nonformale” (FnonF), finanţat de Comisia Europeană în cadrul Programului Sectorial Leonardo da Vinci prin A.N.P.C.D.E.F.P România. La acest proiect au participat 8 formatori judeţeni în Consiliere şi orientare şi 4 inspectori şcolari.

„Iniţiat în luna octombrie 2009, proiectul a avut ca obiectiv general îmbunătăţirea competenţelor formatorilor în „Consiliere şi orientare” în vederea aplicării de strategii, metode şi instrumente specifice educaţiei formale şi nonformale care pot fi aplicate în şcolile din judeţul Suceava”, a declarat inspectorul şcolar sucevean, Tatiana Vîntur.

Aceasta a precizat că proiectul a răspuns unei nevoi identificată la nivelul activităţii educative formale şi nonformale desfăşurată la nivelul judeţului Suceava: oferte educaţionale nediversificate; utilizarea unor strategii şi metode clasice, tradiţionaliste care nu reuşesc să motiveze tinerii; existenţa unor bariere de comunicare între tineri, tineri şi profesori, tineri şi reprezentanţi ai comunităţii; capacitatea redusă de a relaţiona şi de a finaliza activităţi în echipă; dificultate în iniţierea şi desfăşurarea de proiecte în beneficiul tinerilor şi al comunităţii; activităţi educative care nu depăşesc spaţiul şcolii; implicare redusă a adulţilor şi tinerilor în activităţi de voluntariat.

După etapele organizatorice (aprobarea, semnarea contractului şi selecţia beneficiarilor, proiectul a urmat 3 module de pregătire specifice.

Luna trecută, s-a desfăşurat mobilitatea de formare, respectiv două săptămâni în Sevilla, Spania, găzduită de Organizaţia ONECO– Sevilla.
Potrivit Tatianei Vîntur, în urma acestui program cei 12 profesori formatori -8 formatori şi 4 inspectori vor avea abilităţi şi competenţe îmbunătăţite. De asemenea ca finalitate a proiectului se va realiza Ghidul metodologic adresat profesorilor diriginţi, coordonatorilor de proiecte şi programe educative şi vor elaborate oferte educaţionale pentru anul şcolar următor, îmbunătăţite cu proiecte ce constituie exemple de bună practică în şcolile din Spania.