„Cand eu nu pot sa vorbesc….”, campanie de promovare a drepturilor copilului prin intermediul numarului 116111

Poliţia şi Asociaţia Telefonul Copilului a lansat Campania „Când eu nu pot să vorbesc…”. Scopul acesteia vizează creşterea gradului de implicare a populaţiei în semnalarea cazurilor de încălcare a drepturilor copilului la telefonul 116 111, serviciu gratuit gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului. Sesizarea abuzurilor va permite intervenţia poliţiştilor, a asistenţilor sociali şi a altor specialişti pentru rezolvarea fiecărei situaţii în parte.

Numărul de telefon 116111 nu se substituite apelului de urgenţă 112 ci vine în sprijinul cetăţenilor care pot primi astfel, în plus, informaţii şi consiliere în domeniul drepturilor copilului.

La nivelul judeţului Suceava, campania „Când eu nu pot să vorbesc….” se desfăşoară sub coordonarea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava- Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii. În cadrul campaniei poliţiştii de prevenire au promovat telefonul copilului în unităţile de învăţământ sucevene şi cu sprijinul mass – media.

Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al cărei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz. Este activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00 răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111.

Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în anul 2006, după finalizarea funcţionării serviciului 0800 8 200 200, timp de 5 ani, în cadrul programelor Phare finanţate de Uniunea Europeană, fiind promovat prin intermediul campaniilor „Casa de Copii nu e acasă” şi „Drepturile copilului sunt lege”.

În luna iulie 2008, Asociaţiei Telefonul Copilului i-a fost acordată de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC), licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, 116 111. Începând cu data de 1 octombrie 2008 acesta a devenit funcţional la nivelul întregii ţări. România a fost a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr unic.

Serviciile oferite de către Telefonul Copilului 116 111 sunt următoarele: Informare cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, Consiliere cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor, Îndrumare către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară, Urmărirea modului de soluţionare a cazurilor, Monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor înregistrate şi informarea instituţiilor abilitate cu privire la problemele întâmpinate de copii.