Atentie la carnati, caltabos si tuica, de Sarbatori!

Pentru că se apropie sărbătorile, medicii suceveni recomandă, pentru perioada următoare, evitarea consumului excesiv de alimente şi alcool şi să facem multă mişcare în aer liber, pentru a preveni riscul de îmbolnăviri. De asemenea, specialiştii epidemiologi suceveni recomandă populaţiei să consume carne de porc numai examinată trichineloscopic şi să evite achiziţionarea acesteia din alte locuri decât magazine specializate, deoarece trichineloza este o boală determinată de un parazit care ajunge în organism în urma consumului de carne infestată.

Consumul moderat de alimente şi alcool, în special în această perioadă a Sărbătorilor, poate preveni riscul declanşării unor afecţiuni digestive sau modificarea metabolismului în cazul persoanelor cu afecţiuni cronice, ca de exemplu diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala si obezitate.

Specialiştii spun că organismul nu trebuie supraîncărcat cu alimente greu digerabile, precum carnea de porc sau alte produse de sezon, ca de exemplu cârnaţi, caltaboş, slănina, toba etc. Aceste preparate trebuie consumate cu moderaţie şi, în nici un caz, la masa de seară. Este bine să fie evitată prăjirea alimentelor în vederea preparării lor, fiind de preferat ca acestea să fie fierte, coapte sau făcute pe grătar. De asemenea, este necesară o atenţie mărită la consumul de carne de porc insuficient prelucrată termic, deoarece procedeele de sărare, afumare sau uscare a cărnii nu distrug larvele de Trichinella spirallis.
La cinele festive nu trebuie să lipsească legumele şi fructele.

În perioada Sărbătorilor de iarnă, alimentaţia trebuie să fie cât mai diversificată, cuprinzând zilnic cereale (200-350 g pâine integrală), legume (minimum 300 g), fructe (minim 450 g), lapte şi derivate (500 ml lapte sau iaurt). Aportul de lichide trebuie să fie de minimum 1,5 l pe zi (apa, ceaiuri de plante neîndulcite), iar alimentele trebuie să aibă termenul de garanţie afişat pe ambalaj.

Pentru ca organismul să funcţioneze bine, pe lângă o alimentaţie cât mai echilibrată, este recomandat exerciţiul fizic de cel puţin trei ori pe săptămână, respectiv mersul pe jos, alergat, schi, patinaj. Persoanele cu afecţiuni cunoscute vor păstra continuu legătura cu medicii curanţi pentru a evita agravarea stării de sănătate şi luarea unor masuri profilactice suplimentare.

Alcoolul, chiar dacă, pe moment, dă senzaţia de încălzire a corpului, în cantităţi mari poate produce deshidratarea acestuia.