Sindicalistii din invatamant vor sa fie partasi la elaborarea metodologiilor de aplicare a noii Legi a Educatiei

„La solicitarea Federaţiei Educaţiei Naţionale (F.E.N.), am transmis federaţiei listele cu persoanele din cadrul Uniunii Judeţene a Sindicatelor din Învăţământ, Sport, Cultura şi Protecţia Copilului „Pro-Educaţia” – FEN Suceava care vor lucra la elaborarea metodologiilor de aplicare a Legii Educaţiei. Persoanele respective sunt cadre didactice cu experienţă, cele mai multe dintre ele foşti sau actuali directori. Comisiile respective vor lucra la nivelul Federaţiei Educaţiei Naţionale. De asemenea, am solicitat propuneri tuturor membrilor noştri de sindicat prin intermediul liderilor de sindicat”, a precizat miercuri, Traian Pădureţ, preşedinte al Uniunii Judeţene a Sindicatelor din Învăţământ, Sport, Cultură şi Protecţia Copilului
PRO-EDUCAŢIA.

Acesta a menţionat că la solicitarea Alianţei Federaţiilor din Învăţământ a avut loc o întâlnire cu ministrul Educaţie, Daniel Funeriu, unde a fost abordată problema modalităţii de aplicare a noii Legi a Educaţiei Naţionale şi a implementării dispoziţiilor acesteia, ministrul informând că nu vor fi afectate încadrările existente în anul şcolar 2010-2011. MECTS, va stabili mai concret, prin atribuţiile pe care le are, etapele prevăzute în dispoziţiile tranzitorii ale legii întrucât, nefiind elaborate metodologiile de aplicare, actul normativ nu este încă operaţional la începutul lunii februarie 2011.

A fost demarat procesul de elaborare a proiectelor de metodologii, repartizate inspectoratelor şcolare, unde vor fi constituite colective de lucru alcătuite sin specialişti din inspectorate şi cadre didactice din toate mediile şcolare, astfel încât să fie cuprinsă problematica reală din învăţământ. Preşedintele FEN, Constantin Ciosu a insistat a din aceste colective să facă parte şi reprezentantul sindicatului, astfel că ministrul a promis că va anunţa inspectorii responsabili cu elaborarea metodologiilor de această schimbare.

Pentru anul şcolar în curs vor fi aplicate actualele metodologii.