Universitatea „Stefan cel Mare” urmareste traseul profesional al propriilor absolventi

Un număr de 5396 de absolvenţi ai Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava ce şi-au ridicat diploma în perioada ianuarie 2008-decembrie 2010 au participat la un studiu realizat de Centrul de Consiliere şi Orientare în Carieră privind surprinderea traseului profesional al absolvenţilor unităţii. Potrivit acestuia, din promoţia anului 2007, 73 % dintre absolvenţi s-au angajat cu carte de muncă pe perioadă nedeterminată, însă ponderea acestora a scăzut la 67% în 2008 şi la 56% în 2009.

În schimb, a crescut procentul angajărilor pe perioadă determinată, de la 7% în 2007, la 9% în 2008 şi 11% în 2009. „Mai toate societăţile angajează pentru început pe perioadă determinată şi după ce văd care sunt aptitudinile absolvenţilor decid dacă îi angajează pe perioadă nedeterminată”, a precizat rectorul Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava, prof. dr. ing. Adrian Graur interpretând rezultatele chestionarului.

În picaj, se află ponderea celor care au devenit funcţionari după absolvire, astfel dacă în 2007, 15% s-au angajat la o instituţie bugetară după absolvire, procentul a fost de 8% în 2008 şi 5% în 2009. Tot în cădere se află şi angajarea economiştilor, de la 8% în 2007, la 5% în 2008 şi 4% în 2009. Oscilatoriu este procentul celor care au devenit profesori: 7% în 2007, 13% în 2008, 9% în 2009. „În sistemul bugetar, nu s-au mai făcut angajări decât prin raportul 1 la 7, adică se face o angajare la 7 plecaţi. În logica asta, ar trebui să înţelegem că cel angajat ar trebui să facă muncă cât 7”, a spus rectorul Graur.

Un alt obiectiv urmărit în cadrul studiului a fost gradul de mulţumire faţă de pregătirea dobândită. „Dacă însumăm ponderea celor care sunt mulţumiţi în foarte mare măsură-cam 22% cu cea a celor satisfăcuţi în mare măsură – cam 50%, avem peste 70%, ceea ce arată calitatea actului de instruire”, a spus rectorul sucevean.

Acesta a mai arătat că o pondere de aproximativ 50% dintre absolvenţi se angajează pe posturi corespunzătoare specializării urmată în facultate.