Serviciile Financiare Corecte pentru Consumatori, tema aleasa pentru Ziua Mondiala a drepturilor Consumatorilor

Anul trecut, sucevenii au depus sute de reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava la adresa băncilor. Şi în acest an, pe fondul crizei economice şi a efectelor acesteia, serviciile financiare rămân în centrul atenţiei pentru consumatori. Mentru marcarea zilei de 15 martie, Ziua Mondială a drepturilor Consumatorilor, organizaţia internaţională a asociaţiilor de consumatori, Consumers International a propus ca temă -Serviciile Financiare Corecte pentru Consumatori.

Potrivit comisarului şef al CJPC Suceava, Elena Oanea, continua îmbunătăţire a protecţiei consumatorilor în acest domeniu rămâne un obiectiv atât la nivel internaţional cât şi naţional.

Aceasta a precizat că, la nivelul CJPC Suceava, în anul 2010, în domeniul produselor şi serviciilor financiare au fost înregistrate un număr de 400 reclamaţii, principalele aspecte reclamate de consumatori referindu-se la majorarea dobânzii la creditele contractate, existenţa unor clauze abuzive în contracte, refuzul băncii de a reeşalona creditele, deficienţe operaţiuni carduri-tranzacţii de bitate de mai multe ori, blocare card în ATM, neeliberare numerar ATM, imposibilitatea de a efectua tranzacţii on-line. A mai fost reclamată încălcarea clauzelor contractuale de către bancă, raportarea la Biroul de credit, fără notificare prealabilă, majorarea comisionului de administrare credit, perceperea comisionului de risc interzis prin OUG 50/2010.

„Trebuie de remarcat că în acest an numărul de reclamaţii vizând serviciile financiare a scăzut considerabil, aceasta şi datorită faptului că s-a diminuat semnificativ activitatea de creditare”, a subliniat Elena Oanea.

Conform spuselor acesteia, recent s-au încheiat o acţiune de control în care au fost verificate 16 puncte de lucru de pe raza judeţului Suceava, din a tot atâtea societăţi bancare fiind aplicate 8 sancţiuni contravenţionale, dintre care 7 amenzi în valoare de 57.000 lei.