Geamurile termopan sadesc discordia intre Protectia Consumatorilor si firmele specializate de distributie si montare a acestora

“Prestarea serviciilor de montare tâmplărie cu geam tip termopan reprezintă subiectul unui numar foarte mare de reclamatii înregistrate la CJPC Suceava”, a declarat şeful instituţiei, Elena Oanea, care a arătat că doar pe parcursul acestui an, pe adresa Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava, s-a înregistrat un număr de nu mai puţin de 40 de reclamatii, dintre acestea 90% soluţionându-se în favoarea reclamanţilor.

Elena Oanea a mai precizat că “din păcate, în unele situaţii, deşi urmare cercetării reclamaţiei comisarii au statilit dreptul consumatorului de a i se reface lucrarea sau restitui contravaloarea ei, acest lucru nu s-a și întamplat, chiar şi în situația în care operatorul economic a fost sancţionat din nou, pentru nerespectarea măsurii dispuse”.

Cele mai multe reclamaţii se referă la efectuarea de lucrări de proastă calitate, nerespectarea clauzelor contractuale sau depăşirea termenului de finalizare a lucrărilor.

Potrivit şefului CJPC Suceava, exemplul cel mai bun îl poate oferi o societate din municipiul reşedinţă de judeţ care pe lângă faptul că nu se conformează măsurilor impuse prin procesele verbale de constatare a contravenţiilor are o atitudine sfidătoare faţă de consumatori şi organele de control.

În situaţii de acest gen, nu mai rămâne decât apelarea la justitie, dar războiul în instanţă al CJPC cu firmele specializate este la fel de anevoios deoarece societăţile vizate se înregistrează periodic sub altă denumire iar urmărirea şi depistarea lor este greoaie şi nici chiar amenzile în cuantum de peste 35.000 de lei sau sancţiunea cu închiderea unităţii pe o perioadă de 12 luni nu îi sperie pe patronii certaţi cu legea.