Opt elevi suceveni vor participa la Concursul National de interpretare critica si jurnale de lectura ”Mihail Iordache” (VIDEO)

Intră acum și în grupul de

Opt elevi suceveni vor participa în perioada 18-20 mai 2012, la cea de-a VII-a ediţie a *Concursului Naţional de interpretare critică şi jurnale de lectură ”Mihail Iordache” – clasele V-XII, ediţia a VII-a, care va fi găzduit de Colegiul Naţional ”Petru Rareş” din Suceava, a informat şeful IŞJ Suceava, Cristian Cuciurean, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit acestuia, iniţiatorul Concursului ”Mihail Iordache” este profesorul de limba şi literatura română, Gheorghe Cîrstian, de la Colegiul Naţional ”Petru Rareş” din Suceava.

„Concursul valorifică personalitatea culturală deschisă şi competenţa de lectură a elevului capabil de performanţă din învăţământul preuniversitar, obiectivul fundamental fiind centrat pe încurajarea abordării de către elevi a fenomenului literar contemporan, domeniu extrem de dinamic şi de fluctuant, prin mijlocirea recenziei literare şi a jurnalului de lectură.

Adresat elevilor din gimnaziu şi liceu pasionaţi de lectură, concursul valorifică, la nivel de competiţie naţională, performanţa acestora de a recenza texte literare şi de a redacta jurnale de lectură. Astfel, concurenţilor li se evaluează abilităţile de susţinere a unei argumentări personale, prin raportarea cu spirit critic şi imaginaţie creatoare la multitudinea de opţiuni literare cu care sunt confruntaţi.

Concursul se desfăşoară pe două secţiuni – secţiunea pentru gimnaziu (clasele V-VIII) – Jurnal de lectură şi secţiunea pentru liceu (clasele IX-XII) – Recenzie literară, având etapă judeţeană şi naţională. La etapa judeţeană, elevii de gimnaziu au avut de redactat o lucrare de maximum trei pagini, cuprinzând jurnalul de lectură al unui volum de beletristică românească, publicat în perioada 2011-2012, iar elevii de liceu o lucrare de maximum trei pagini, cuprinzând recenzia unui volum de beletristică românească, publicat în perioada 2011-2012, redactată conform prevederilor regulamentului specific. La etapa naţională, concurenţii vor susţine o probă scrisă individuală de trei ore, conform prevederilor art. 11 din regulament”, a declarat Cuciurean.

El a arătat că la această ediţie s-au înscris elevii calificaţi la etapa naţională din 16 judeţe. „Din judeţul Suceava, participă la concurs 8 elevi (4 de gimnaziu şi 4 de liceu). Deschiderea festivă va avea loc, vineri, 18 mai 2012, ora 18.00, în Aula Universităţii << Ştefan cel Mare >> din Suceava (Corpul E), iar proba scrisă va fi susţinută sâmbătă, 19 mai 2012.

Lucrările vor fi evaluate de membrii Comisiei Centrale nominalizate de MECTS, comisie al cărei preşedinte este prof. univ. dr. Antonio Patraş, de la Universitatea << Al. I. Cuza >> din Iaşi. Pe lângă premiile oferite de Ministerul Educaţiei, vor fi atribuite premii speciale din partea unor prestigioase instituţii:USV, Ed. Humanitas, Direcţia pentru Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Naţional Suceava, Consiliul Judeţean etc”, a adăugat şeful IŞJ.

Intră acum și în grupul de