Doar 56,7% din elevii care invata la particular s-au prezentat la simularea bacalaureatului la matematica sau istorie

Laura Hacman

A doua evaluare din cadrul primei etape a simulării examenului de bacalaureat din 2013, cea la matematică sau istorie, în funcţie de profil, care a avut loc miercuri, 20 februarie,  a avut parte de o prezenţă scăzută din partea elevilor care învaţă la particular.

“La învăţământul particular, din 155 de înscrişi, s-au prezentat la examen doar 88 de elevi, prezenţa fiind de 56,7%”, a declarat purtătorul de cuvânt din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, Laura Hacman.

Potrivit acesteia, în ceea ce îi priveşte pe elevii din învăţământul de stat, din totalul celor 6.535 înscrişi, au fost prezenţi la testare 6.441 elevi, rezultând un procent de prezenţă de 98,56%. “Numărul total al elevilor care au susţinut miercuri simularea la matematică sau la istorie a fost de 6.529. Nu au fost înregistrate incidente”, a completat Hacman.

Reamintim că pentru a-i ajuta pe elevii suceveni să obţină rezultate mai bune la examenul de bacalaureat din acest an, IŞJ Suceava organizează două etape de simulare, ale căror note vor fi trecute în catalog.

Luni, 18 februarie 2013, a avut loc prima testare a simulării, cea la limba şi literatura română, iar miercuri, 20 februarie, elevii au susţinut testarea la matematică sau istorie, în funcţie de profil. În data de 22, va fi simulată proba E a examenului de bacalaureat, la una dintre discipline, în funcţie de specializările elevilor. “La această probă, vom lăsa elevii să aleagă disciplina la care vor susţine testarea. Încercăm să orientăm şi să consiliem elevii cu ajutorul profesorilor, în ideea de a fi capabili să îşi aleagă disciplina de examen pentru cea de-a treia probă”, a declarat adjunctul IŞJ Suceava, Gabriela Scutaru, în cadrul unei conferinţe de presă.

În ce priveşte cea de-a doua etapă de simulare pentru examenul de bacalaureat, aceasta se va desfăşura în intervalul 13-17 mai. Din nou, vor fi trei zile de evaluare, la limba şi literatura română, matematică/istorie, plus o disciplină la alegere.

“În urma primei evaluări, vom analiza rezultatele obţinute. Poate că va fi un semnal de alarmă şi pentru elevi, profesori, părinţi şi atunci mai lăsăm o perioadă de timp până la cea de-a doua simulare, în care elevii să îşi poată îmbunătăţi performanţa şi evident să urmărim dacă vom obţine un progres, ceea ce noi, evident, aşteptăm”, a explicat adjunctul IŞJ Suceava.