Elevii de la Palatul Copiilor si cei de la CSEI Suceava implicati intr-un program de educatie nonformala

IMG_1324Palatul Copiilor Suceava şi Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Suceava au demarat programul de educaţie nonformală „Joc de culori”, un proiect amplu de sensibilizare a comunităţii faţă de copiii cu nevoi speciale, informează într-un comunicat de presă, prof. Oana Popescu, purtător de cuvânt în cadrul Palatului Copiilor Suceava.

Potrivit sursei citate, colaborarea se desfăşoară deja de doi ani şi dezvoltă simţul estetic, al fanteziei, al creativităţii şi independenţei la copiii autişti sau cu deficienţe mentale, cu scopul de a-i integra în societate, pentru că aceştia sunt deosebiţi şi nu diferiţi.

„Pornind de la premisa că << investind în copii, investim în viitor >> , fiecare dintre ei reprezintă speranţă şi bucurie, viaţă şi lumină. Fiecare este unic, iar unii dintre aceştia au nevoie de o atenţie specială. Există copii care trăiesc în condiţii dificile, de aceea nu trebuie să trecem pe langă ei fără să-i ajutăm, fără să-i îndrumăm pentru a ajunge la o dezvoltare armonioasă”, a declarat prof. Petronela Rusu, coordonatoarea proiectului.

IMG_1339În document se arată că scopul proiectului este acela de a educa copii cu dizabilităţi în sensul integrării acestora în comunitate. Partenerii proiectului, prof. Petronela Rusu, de la Palatul Copiilor Suceava, prof. psihopedagog Raluca Rogoz şi prof. învăţământ primar Marius Enică, de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Suceava au ales ca grup ţintă opt elevi de clasa a II- a. Elevii au fost iniţiaţi în tainele picturii, culorilor, a organizării spaţiului compoziţional, a colajelor pentru a se  regăsi pe sine şi a înţelege lumea ce îi înconjoară.

S-au realizat lucări diferite compoziţional – „Frunze”, „Covor ţărănesc”, „Zâna Toamnei”, „Vază cu flori”, „Fluturi”, felicitatri, ornamente. Urmează ca din septembrie 2013 să se insiste pe coloristica indusă.