„Fred Goes Net”, proiect de interventie timpurie pentru tinerii consumatori de droguri

Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Suceava, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni şi Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului desfăşoară, în perioada 9 mai 2013-31 decembrie 2013, proiectul „Fred Goes Net” – un proiect de intervenţie timpurie care îşi propune notificarea în legătură cu consumul de droguri legale sau ilegale, pentru a învăţa tinerii cum să fie responsabili în legătură cu substanţele psihoactive, informează într-un comunicat de presă Simona Sidoriuc, inspector principal de poliţie în cadrul Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Suceava.

„Oferirea de informaţii şi a unei ocazii în care ei să se gândească critic la propriul consum este o altă modalitate de a extinde acest ajutor. Cursul FRED acţionează şi ca un cadru în care se încearcă identificarea celor care ar trebui să fie încurajaţi să caute ajutor adiţional. Intervenţia timpurie răspunde strigătului de ajutor al tânărului şi oferă suport specific, în scopul de a stopa dezvoltarea consumului problematic de droguri.

Tinerii consumatori de droguri îşi dau seama rareori de nevoia de consiliere şi nu sunt interesaţi de cursurile pentru reflectare sau altceva similar. Astfel, accesul este o provocare majoră în programele selective şi indicate. Pentru a aborda tinerii consumatori de droguri, în special cei cu modele riscante de consum, FRED se bazează pe cooperare”, explică Sidoriuc.

Ea mai arată în comunicat că intervenţia acoperă următoarele subiecte: cunoaştere reciprocă şi crearea unei atmosfere de încredere; înţelegerea aspectelor legale şi creşterea cunoştinţelor participanţilor referitoare la consumul de droguri, cu accent pe drogul cel mai semnificativ pentru respectivul grup; amplificarea cunoştinţelor participanţilor referitoare la anumite droguri sau compararea lor cu alte droguri pe care le consumă; recunoaşterea diferitelor modele de consum; conştientizarea participanţilor asupra modului în care se dezvoltă dependenţa; abilitatea de a recunoaşte şi evalua situaţiile de risc; sublinierea factorilor personali de risc şi protecţie; evaluarea propriului consum de droguri; explicarea sistemului de asistenţă.