O noua grija pentru hotelierii suceveni. Personalul din pensiuni si restaurante trebuie sa fie calificat, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationale pentru Turism

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a făcut modificări cu privire la calitatea serviciilor pentru turiști. Principala noutate se referă la personalul restaurantelor, bucătăriilor şi recepţiilor hotelurilor. Acum, personalul trebuie să fie calificat 100% indiferent de câte stele are unitatea de cazare, informează dcnews.ro

pensiune munte

Înainte de actuala modificare calificările erau stabilite în funcție de numărul de stele. Astfel, pentru hoteluri/moteluri de cinci stele, calificare trebuia să fie de 100%, pentru cele de patru de 90%, pentru cele de trei, de 80% și pentru cele de o stea sau două de 50%. Modificarea se aplică și restaurantelor, unde la cinci stele, înainte de actuala modificare, personalul calificat trebuia să fie într-o proporție de 90%. Scădea cu câte zece procente până la trei stele. La o stea și două stele era de 40%. Acum, calificarea trebuie să fie de 100% indiferent de numărul de stele, specifică Lege Start.

 

“Am urmărit îmbunătăţirea serviciilor oferite către turişti, dar şi a calităţii managementului agenţilor economici. Printre altele, am prevăzut, ca noutate, ca personalul să fie 100% calificat pentru partea de recepţie şi cea de alimentaţie publică din unităţile de cazare. (…) Noi am considerat normal să fie personal calificat 100%, pentru că, indiferent dacă te duci la o stea sau la cinci stele, recepţionerul trebuie să fie calificat şi să ştie să vorbească o limbă străină şi să poată prezenta atracţiile turistice din zona respectivă. Şi la restaurante am considerat că trebuie calificare 100%, pentru că nu îţi poate face mâncare un şofer, de exemplu“, a declarat Răzvan Filipescu.