Intră acum și în grupul de
Guvernul a adoptat, în cadrul sedintei de marti, un memorandum privind Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului National 2007-2026 si Planul de actiune al acestuia, documente elaborate în colaborare cu Organizatia Mondiala a Turismului si asociatii profesionale si patronale din turism.
Master Planul stabileste potentialul de dezvoltare a turismului din România pentru urmatorii 20 de ani si evidentiaza aspectele majore care trebuie tratate pentru a stimula cresterea industriei turistice.
Master Planul identifica cinci zone cheie în care este nevoie de desfasurarea de activitati pentru îmbunatatirea calitatii serviciilor oferite, precum si pentru valorificarea potentialului turistic al României.
1. Cercetare
Modul de colectare si analiza a datelor despre turism trebuie revizuite, astfel încât sa rezulte, pe baza acestora, situatia reala a rezultatelor din turism. Acesta va servi la realizarea de previziuni si comparatii fata de alte destinatii turistice. De asemenea, este necesara îmbunatatirea cercetarii de piata pentru identificarea de noi piete, precum si a necesitatilor vizitatorilor în scopul dezvoltarii potentialului turistic.
2. Structuri institutionale
Master Planul recomanda ca sectorul privat sa se implice în mod direct în procesele de luare a deciziilor de catre structura nationala care coordoneaza activitatile din domeniul turismului. De asemenea, Master Planul prevede ca institutia care coordoneaza la nivel national domeniul turismului trebuie sa ramâna în finantarea guvernului, dar trebuie sa-si creasca gradul de independenta. Institutia trebuie sa prezinte rapoarte de activitate unui consiliu de administratie mixt, public-privat.
3. Pregatirea profesionala a angajatilor din industria turistica
Master Planul recomanda schimbarea radicala a sistemului de pregatire, de la actualizarea regulata a curriculei pâna la introducerea mai multor elemente de pregatire practica. De asemenea, se prevede înfiintarea unui lant de institutii de pregatire în sectorul ospitalitatii si turismului, în vederea asigurarii formarii continue si pregatirii personalului pentru cariere în aceste sectoare.
4. Planificare
Prin Master Plan se recomanda câteva actiuni imediate, precum strângerea tuturor prevederilor legale în domeniul planificarii urbane din România si aplicarea unor penalizari semnificative pentru încalcarea prevederilor legislatiei în domeniu. Pâna în prezent, sistemele de planificare urbana si regionala nu au identificat si nu au prevazut întotdeauna necesitatea planificarii integrate a turismului. Dezvoltarea sectorului turistic s-a facut în general în mod spontan, rezultând o serie de constructii necorespunzatoare si neviabile si care nu beneficiaza de infrstructura aferenta.
5. Marketing
Pietele sursa de turism trebuie clasificate pe baza oportunitatii pe care o reprezinta pentru România pe termen scurt, mediu si lung, astfel:
– primare/prioritare: tari ca Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie si Irlanda, Ungaria, tarile baltice si SUA;
– secundare: precum tarile scandinave, tarile din peninsula Iberica, Rusia, Israel si alte tari din UE;
– de oportunitate: China sau Japonia.
Master Planul mai recomanda recunoasterea nevoii de identificare de noi oportunitati de promovare si reevaluare a activitatii de promovare traditionale. Trebuie sa fie îmbunatatita perceptia pe plan international asupra punctelor de atractie turistica din România. De aceea, se va reconsidera imaginea brandului turistic al tarii noastre, punându-se accent pe analiza detaliata a pietelor potentiale si pe necesitatea crearii unei strategii de marketing.
Intră acum și în grupul de